بانک مرکزی با درج یک آگهی در یک روزنامه سراسری و پرتیراژ، ازفروش محصولات سردرختی مرکبات خود، ازطریق برگزاری مزایده (حراج)پرده برداشته است.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۰۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به گزارش بسیج،  بانک مرکزی با درج یک آگهی از فروش محصولات سردرختی مرکبات خود از طریق برگزاری مزایده (حراج) پرده برداشته است.

طبق این آگهی، خریداران و داوطلبان شرکت در مزایده می توانند تا قبل از زمان برگزاری مزایده، برای دریافت اسناد مزایده به نشانی "کیلومتر 12 جاده نوشهر به نور" مراجعه کنند.

از قرار معلوم، زمان برگزاری مزایده 11 صبح روز یکشنبه 15 آذرماه سالجاری خواهد بود.

برگزاری مزایده فروش محصولات سردرختی توسط بانک مرکزی، اگرچه حاکی از یک روال عادی قانونی برای فروش محصولات خود حکایت داشته، اما انتشار  این آگهی آنهم در میانه افزایش روز به روز قیمت ارز و درنگ بیش از پیش بانک مرکزی، ذهنیت های متفاوتی را در اذعان عمومی متبادر خواهد ساخت.

قیمت ارز از 20 روز قبلتر بدین سو با یک روند صعودی رو به افزایش گذارده و از 3400 به سه هزار و 666 تومان رسیده است.

دلایل متفاوتی برای این افزایش قیمت پول رایج آمریکا در کشور ذکر شده اما همچنان، بسیاری، لحظات را برای اقدام جدی بانک مرکزی درمسیر کاهشی ساختن قیمت ارز شمارش می کنند.

درصورت وجود اراده جمعی نزد همه مدیران بانک مرکزی به طور قطع قیمت ارز از  کاهش متناسبی برخوردار خواهد شد اما گمان می رود این اراده نزد همه مدیران این نهاد ناظر شکل نگرفته است. کارشناسان معتقدند دلیل اصلی گرانی دلار در روزهای اخیر علاوه بر عواملی مانند تقاضای زیاد، بی تدبیری بانک مرکزی است.

بانک مرکزی و حراج سردرختی!

"فصل پاییز آرام آرام به انتهای خود نزدیک شده و زمان برداشت مرکبات از راه رسیده است."با درج آگهی فروش محصولات سردرختی می توان اینچنین استنباط کرد که بانک مرکزی با وجود آنکه نتوانسته تا اکنون بر خزان بازار ارز و افت ارز  پول  ملی در مقابل پول  رایج ایالات متحده تاثیر مثبتی بگذارد لااقل ترجیح داده تا از بازار فروش مرکبات از سایر رقبای باغدار خود جا نماند!

ارسال نظرات