یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ثبات قدم بودن در راه اسلام به سرافرازی منجر می‌شود و انسان را عاقبت به‎خیر می‌کند، گفت: ولی پافشاری در مسیر باطل منجر به مقابله با امام عصر (عج) می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۸۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱




به گزارش ،خبرگزاری بسیج مازندران،  حجت‎الاسلام محمد صادقی‎واعظ  در مراسم زیارت عاشورا که به همت واحد حراست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور مدیر و سایر کارکنان این اداره‎ برگزار شد، در بیاناتی پیرامون ارزش و جایگاه اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: کربلا بعد از 14 قرن نکات و درس‌های ارزنده‌ای برای ما به ارمغان آورده، ابعاد و اهداف قیام امام حسین (ع) محصور به آن زمان و مکان نبوده و به تمام بشریت پیامی عمیق ارسال کرده است.

وی با اشاره به نامه «گاندی» به دخترش درباره الگوپذیری خود از تاریخ کربلا و نهضت حسینی (ع)، بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز در بیانات خود فرموده‌اند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نخستین درس کربلا ثابت‌قدم بودن در راه حقیقت و مقاومت در مسیر اسلام است که در زیارت عاشورا دوبار به آن اشاره شده و حاکی از اهمیت این موضوع دارد.

وی از سستی و ضعف نشان دادن در راه حقیقت به‌عنوان مقدمات شکست یاد کرد و ادامه داد: انسان‌هایی که سست‌ عنصر باشند نمی‌توانند به سرمنزل مقصود برسند، ولی ایستادگی در برابر تحریم‌ها، سختی‌ها، زحمت‌ها و... تنها با روحیات مقاومتی میسر بوده و نتیجه آن نیز پیروزی و سربلندی است.

صادقی‌واعظ استاد با اشاره به حادثه کربلا و انعکاس گسترده مجاهدت‌های لشکر اسلام، یادآور شد: ثابت‌قدم بودن در راه اسلام به سرافرازی منجر می‌شود و انسان را عاقبت به‎خیر می‌کند ولی پافشاری در مسیر باطل منجر به مقابله با امام عصر (عج) می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به درس‌های کربلا و حوادث شگرف این حماسه عظیم، قضاوت در حق انسان‌ها از روی ظاهرشان را کار ناروایی دانست و خاطرنشان کرد: ما حق قضاوت‌های عجولانه نداریم، چرا که با این‎ عملکردهای نادرست سبب تضییع حقوق دیگران می‌شویم.

وی با بیان اینکه اسلام برای آبروی مومن اهمیت زیادی قائل شده است، افزود: نباید بدون تحقیق و آگاهی به دیگران تهمت بزنیم و آبروداری را بی‌جهت بی‌آبرو کنیم، ما باید زاویه دید خود را تغییر دهیم و مثبت‌نگری را تقویت کنیم، انسان‌های منفی‌نگر چیزی جز افسردگی در وجودشان نفوذ نمی‌کند.

این مبلغ دینی با اشاره به تفاوت‎ نگاه‌های دشمنان امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) گفت: به‌عنوان مثال؛ حضرت زینب (س) طبق بیان خود در کربلا چیزی جز زیبایی و مثبت‌نگری و اوج وفاداری ندید، ولی دشمنان آن حضرت شکست و خون‌ریزی دیدند که حاصل نگاه رذالت‌گونه آنهاست.

‎وی در پایان با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) نجات بشریت از جهل و گمراهی بود، گفت: از دل این قیام بزرگ و بی‌بدیل مقاومت، ایثار، هدایت، عشق به‎ خدا، وفای به‌ عهد، امر به معروف و نهی از منکر و جمیع سجایای اخلاقی و اعتقادی قابل مشاهده است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها