خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه 155 میلیون ریالی يك رستوران با شکایت شاکی خصوصی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۱۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حسن‌پور اظهار داشت: يك رستوران با شکایت شاکی خصوصی توسط تعزيرات حكومتي همدان به 155 ميليون ريال جريمه محکوم شد.

وی افزود: با توجه به شکایت شاکی خصوصی از یک رستوران در خصوص گرانفروشی و تشکیل پرونده در شعبه هیأت بدوی تعزیرات حکومتی همدان، پس از کارشناسی و احراز تخلف به پرداخت 95 ميليون ريال در حق شاکی خصوصی و 60 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محكوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به بازرسی سرزده و شبانه از کشتارگاه طیور همدان و پست قرنطینه دام و طیور گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 176 فقره گزارش توسط دامپزشکی به تعزیرات حکومتی استان ارسال و متخلفین به پرداخت383 میلیون و 400 هزار ریال جریمه محکوم شده‌اند.

وی افزود: بازرسی مشترک تعزيرات حکومتی و اداره کل دامپزشکی استان همدان از وضعيت کشتارگاه‌های طیور و پست قرنطینه استان نیز با توجه به سیاست پیشگیرانه سازمان تعزیرات حکومتی، رعایت حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده و اهمیت مرغ در سبد غذایی جامعه و لزوم حضور فعال‌تر دستگاه‌های نظارتی در سطح تولید و عرضه صورت گرفت.

حسن‌پور بیان داشت: این سازمان با هدف خدمت‌رسانی به مردم و با هماهنگی با اداره کل دامپزشکی استان نظارت و بازرسی از تولیدکنندگان وعرضه‌کنندگان فرآورد‌های خام دامی را در راستای پیشگیری از وقوع تخلف تشدید کرده و بازرسی‌های سرزده و شبانه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از یکی از کشتارگاه‌های استان همدان تصریح کرد: در این بازرسی از چرخه حمل و انتقال مرغ زنده به کشتارگاه تا کشتار و بسته‌بندی مرغ و فرآورده‌های آن مورد برسی قرار گرفت و موارد لازم تذکر داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: این هیأت در ساعت 2 بامداد از پست قرنطینه دامپزشکی واقع در گلوگاه شهید زارعی همدان بازدید و از نزدیک نحوه نظارت بر ورود و خروج فرآورده‌های دام و طیور را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نیز سازمان دامپزشکی در مبادی ورودی و خروجی تمام استان‌ها پست‌های قرنطینه دامی را مستقر کرده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مامورین دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی تمام محموله‌های دام و طیور را هنگام ورود و خروج متوقف و پس از کنترل مجوزهای مربوطه اجازه عبور صادر می‌کنند و در صورت فقدان مجوز و یا هر گونه ابهام در سلامت محموله موضوع بلافاصله برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ابلاغ می‌شود.

وی ابراز داشت:هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق شماره پيامك 30009651 یا تلفن 32524484تعزیرات حکومتی همدان (مركزاستان) یا تلفن ۱۲۴( بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت) اطلاع دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات