با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله در دبیرستان دخترانه شاهد افشار مراسم آیین صبحگاه در محضر شهداء برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۱۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: صبح روز یکشنبه هشتم آذرماه 94، با حضور فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج ثارالله و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد، بیش از پانصد نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان شاهد افشار با حجاب برتر چادر در محل نمازخانه این آموزشگاه گرد هم آمدند و ساعتی را با نام و یاد شهداء سپری نمودند.

ابتدای مراسم ارجمندی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از وی، دانش آموز بسیجی سیده فاطمه صامنیه زرگر وصیت نامه پدر شهید خود را قرائت نمود.

 شهید بزگوار قاسم صامنیه زرگر در وصیتنامه نورانی خود با اشاره به جانبازی که ناشی از سوء تغذیه های  در دوران اسارت بوده است را جملاتی را با این مضامین نگاشته است:

"وصیت می کنم پیرو ولایت فقیه باشید، همانگونه که امام عزیز فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. نماز جمعه را پاس بدارید و نعمتهایی که به واسطه انقلاب در اختیار ماست قدردان باشید".

این شهید عزیز در ادامه وصیت نامه خود، با تکریم مادر دلسوز و همسر فداکار خود بخاطر سختیهایی که بواسطه جانبازیش کشیده اند متواضعانه طلب عفو نموده است.

 شهید صامنیه زرگر در ادامه وصیت نامه خود درخواست نموده است تربیت دینی فرزندان را در اولویت خود قرار دهید.

در پایان این وصیتنامه خطاب به دختر شهید آمده است، دخترم حجابت را حفظ کن!.

قرائت این جملات نورانی در جمع دانش آموزان دختر این آموزشگاه بسیار بجا، متناسب و سنجیده بود.

در ادامه برنامه ها، حجه الاسلام رضوی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان نکاتی از تجربیات دوران خدمت خود در این نهاد پرداخت.

وی ضمن صحبتهای خود به خاطره تکان دهنده ای از رویای صادقه پدر شهیدی اشاره کرد که منجر به کشف قبر مطهر این شهید پس از سالها گمنامی شده بود، روایت نمود.

ماجرا چنین بوده است که پدر شهیدی از شهرستان علی آباد کتول استان گلستان با بنیاد شهید مهریز که مسئولیت وقت آن با جناب رضوی بوده است، تماس می گیرند و میگویند: "من پدر شهیدان علی اکبر و عزت الله کیخواه هستم و هرگز شهر مهریز یزد را ندیده ام. تکرار شدن یک خواب برای چندمین بار مرا بر آن داشت تا به مهریز بیایم و  گمشده خود، عزت الله که از او دو فرزند نیز بجای مانده است، را بیابم.."

گویا همرزم شهید که با نام شهید حسینی، چند باری به خواب پدر شهید کیخواه می آید و از وی می پرسد آیا نمی خواهی قبر عزت الله را زیارت کنی.

در همین رویا، پدر شهید به کنار قبر شهید آورده می شود و از خواب بیدار می شود در صورتی که تمام جزئیات خواب خود و محل دفن پیکر مطهر شهید گمنام و مفقودالجسد عزت الله کیخواه را به خاطر داشته است.

این پدر بزرگوار شهید پس از آن به همراه همسر و فرزندان شهید، به یزد می آیند و پس از حضور در چند گلزار شهداء، رویای ایشان در گلزار شهدای منطقه گردکوه مهریز به حقیقت می پیوندد و مزار مبارک شهید کشف می شود.

بعد از این ماجرا، که یکی از هزاران کرامت شهدای این انقلاب و بسیجیان امام خمینی(ره) است، پدر شهید هرساله به زیارت قبر شهید خود می آید و مراسماتی نیز برگزار می کند.

حجه الاسلام رضوی در ادامه ابراز امیدواری کرد، این کار زیبای صبحگاه در محضر شهداء با حضور خانواده های ایشان تداوم داشته باشد و این سنت حسنه مستمر باشد و شاهد تداوم یاد شهداء در بین نوجوانان باشیم.

پایان بخش صحبتهای ایشان قطعه این شعر زیبا بود:

   مـرا بالی اسـت از پـرواز مـانده             قدمهایی است در آغاز مانده

   شهیدان دست ما را هم بگیرید              رفیـقیاز سفـرها بازمــانده

پس از آن، یکی از دانش آموزان بسیجی، دکلمه ای زیبا از مجموعه "اتل متل یه بابا" زنده یاد ابوالفضل سپهر را اجرا نمود.

یکی دیگر از برنامه های جالب توجه و زیبای این مراسم، همخوانی منظم کلیه دانش آموزان و اجرای سرود

ای ایران بود که با قیام و احترام سایر حضار همراه بود.

پایان بخش مراسم نیز اهدای یادبود به دو تن از دانش آموزان ممتاز و خانواده شهید این آموزشگاه بود، که در طی آن فرزند شهید سید قاسم صامنیه زرگر مورد تفقد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله و حجه الاسلام رضوی قرار گرفت.

پس از این مراسم، مدیریت دبیرستان شاهد افشار، سرکار خانم رضوی، مدعوین را به صرف صبحانه دعوت نمود.

گفتنی است ناحیه مقاومت بسیج ثارالله و کادر مدیریت آن با اهتمام به مراسماتی با یاد شهداء و شرکت در اینگونه برنامه ها و پوشش خبری آن تلاش دارد تا این فرهنگ در بین دیگر مسئولین شکل بگیرد تا مشغله ها مانع از این دنبال نمودن این سنت ارزشمند و زنده نگه داشتن یاد و نام شهداء نشود.


ارسال نظرات