برگزاری هفدهمین مانور زلزله در مدارس بهاباد؛
رییس هلال احمر بهاباد گفت: مانورها باید برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های ناشی از زلزله، در مدارس و سایر دستگاه های فرهنگی و آموزشی به مرحله اجرا در آیند.
کد خبر: ۸۶۰۲۰۴۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: هفدهمین مانور زلزله همزمان با سراسر کشور با حضور مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان درکلیه مدارس سطح شهرستان بهاباد و به صورت نمادین در آموزشگاه دخترانه سمیه بهاباد برگزار شد.

پناهگیری و خروج اضطراری ، ایمنی ساختمان های مدارس ، امداد و کمک های اولیه ، اطفای حریق ، عملیات جستجو و اسکان آسیب دیدگان در این مانور به دانش آموزان آموزش داده شد

حسن رضاپور رییس جمعیت هلال احمر بهاباد در گفتگویی افزایش سطح آگاهی جامعه در زمینه وقوع زلزله، ایجاد بسط فرهنگ ایمنی در مدارس کشور، ایجاد واکنش سریع و صحیح با یافته های علمی و برانگیختگی حس کنجکاوی دانش آموزان، را از اهداف برگزاری این مانور دانست.

رییس هلال احمر بهاباد  با بیان اینکه هدف نهایی این مانور، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است، اظهار کرد: خوشبختانه در این مانور با اقدامات به موقع توسط دانش آموزان به اهدافی که برای آن تعریف شده بود، رسیدیم.

رضاپور خاطر نشان کرد: ایمنی ساختمان مدرسه به عنوان مهم ترین عامل در جلوگیری از خسارتهای ناشی از زلزله و کاهش مرگ و میر دانش آموزان و کارکنان تلقی می گردد بنابراین باید سعی شود اقدامات لازم برای بهسازی ساختمان مدارس و ایمن سازی آنها انجام پذیرد .

وی اظهار کرد: مانورها باید برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های ناشی از زلزله، در مدارس و سایر دستگاه های فرهنگی و آموزشی به مرحله اجرا در آیند.

گفتنی است شهرستان بهاباد یکی از شهرستانهای استان یزد است که بر روی گسل زلزله قرار گرفته و سالیانه 800 زمین لرزه در این شهرستان احساس می شود.

 

ارسال نظرات