فرزند یکی از مفقودان منا با بیان اینکه دولت ما در خصوص محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر توسط عربستان هم سکوت کرده است، گفت: به دلیل کوتاهی دولت و ضعف دیپلماسی، فاجعه منا به دست فراموشی سپرده می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۰۴۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فرخاری  در خصوص محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی در سازمان ملل متحد گفت: مقصر اصلی فاجعه منا عربستان سعودی است و آنها به دلیل ضعف نشان دادن ایران در مجامع بین‌المللی فرار رو به جلو می‌کنند و ایران را محکوم می‌کنند.

فرزند محمدحسن فرخاری ادامه داد: از تمام کم‌کاری‌های دولت ایران در زمینه دیپلماسی جهانی برای پیگیری حقوقی فاجعه منا چشم پوشی می‌کنیم ولی عجیب اینجاست که بعد از محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر در خصوص فاجعه منا توسط عربستان سعودی آن هم در سازمان ملل، چرا دولت ایران هیچ واکنش  قابل توجهی انجام نداد؟

وی افزود: تا کی باید در مقابل افتراهایی که عربستان به ما می‌زند سکوت کنیم. دولت ما که مدعی است دیپلماسی‌اش فعال است و با 6 کشور قدرتمند دنیا مذاکره می کند چرا باید در مقابل چنین فاجعه‌ای که مقصر آن آشکار است، سکوت کند.

فرخاری در ادامه تصریح کرد: از آن طرف دولت بیش از یک ماه است که به ما گفته شما را برای آزمایش‌های دی.ان.ای به عربستان می‌فرستیم تا پدر خود را پیدا کنید، ولی هنوز هیچ اقدامی نکرده است.

وی با گلایه از ضعف دیپلماسی ایران در خصوص فاجعه منا گفت: هم‌اکنون 2 ماه از این فاجعه می‌گذرد و به دلیل کوتاهی دولت به دست فراموشی سپرده می‌شود.

محمدحسن فرخاری، زائر بیت‌الله الحرام در حج تمتع سال 94 بود که در فاجعه منا مفقود شده و تاکنون پیکر مطهر وی پیدا نشده است.

ارسال نظرات