سکوت مسئولان همچنان ادامه دارد؛

گوهر گمشده حجاب در سواحل خلیج فارس

بدیهی است که سواحل نباید به خلوتگاهی برای هنجارشکنان تبدیل شود تا حرمت جامعه اسلامی را با بداخلاقی‌های خود زیر سوال برند و در این راستا لزوم ورود تمامی دستگاه های دخيل در امر نهادينه کردن حجاب ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۸۶۰۱۹۵۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر  استان بوشهر با مواهب طبیعی دریا و ساحل زیبای منحصر به فرد از استان‌های گردش پذیر کشور است که در ایام تعطیلات به ویژه عید نوروز شاهد حضور گسترده مسافران به این استان هستیم.

این روزها ساحل بوشهر شاهد حضور دختران و پسرانی است که تا پاسی از شب، بدون حجاب و به شکل مختلط در اطراف ساحل پرسه می زنند تا جایی که آن را با خارج از کشور اشتباه گرفته اند. مسئله ای که مانند سال های گذشته شکلی آزار دهنده دارد، وضعیت بد حجاب چه در بین بانوان و چه در بین آقایان، به گونه ای شده است که محیط هیچ سنخیتی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

سواحل به همه افراد تعلق دارد و نباید فقط منحصر به عده‌ای خاص باشد که ناهنجاری‌هایی را در آن رقم زده و موجب گریز خانواده‌ها و افراد مومن از این طبیعت شوند. بدیهی است که سواحل نباید به خلوتگاهی برای هنجارشکنان تبدیل شود تا حرمت جامعه اسلامی را با بداخلاقی‌های خود زیر سوال برند؛ در این راستا لزوم ورود تمامی دستگاه های دخيل، در امر نهادينه کردن حجاب ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

باید با رعایت عفاف و حجاب توسط مردان و زنان امکان حضور همگان را فراهم کنیم. درحالی که شاهدیم چگونه سواحلمان واقعیت تلخ بدحجابی را تجربه کرده و در انتظار اقدامات متولیان فرهنگی است تا بتواند لکه ننگ بی‌حجابی را از پیشانی خود پاک کند. حجابی که در سواحل دریا به بهانه تفریح رفته رفته آب می‌رود.

نگاهی به پوشش بانوان و حتی آقایان در سواحل دریا این اندیشه را به ذهن متبادر می کند که شاید برخی از نقاط ساحلی جزء محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران نیست. اما واقعیت آن است که نظارت چندانی بر پوشش در سواحل استان نمی شود و یا در مقابل سیل بدحجابی و  پوشش های ناهنجار دیده نمی شود. در اینجاست که می‌توان رواج مدگرایی را در جوانان به عینه مشاهده کرد، مدگرایی بدون منطق و مخالف با ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی که هزاران شهید برای دفاع از آن جانشان را نثار کردند.

در یک کشور اسلامی که وظيفه عرفی، اخلاقی و مذهبی زن مسلمان داشتن حجاب و رعايت کامل آن است. و حجاب یک اصل ارزشی و فرهنگی است که حفاظت از آن نیازمند عزمی همگانی است چراکه دشمن درصدد رخنه در این اصل است و با استفاده از تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به دنبال تغییر سبک حجاب و مدیریت بدن است تا قبح بدحجابی را شکسته و فساد را در جامعه مسلمان ایرانی رواج دهد. در برابر این بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها این متولیان فرهنگی هستند که باید پاسخگو باشند زیرا بستر لازم برای رواج پوشاک اسلامی را در جامعه فراهم نیاورده اند و در برابر بسیاری از بی‌حجابی‌ها سکوت کرده و شانه خالی می‌کنند. 

گوهر گمشده حجاب در سواحل خلیج فارس

طرح ساماندهی سواحل باید به جد دنبال شود، در این مورد برای کاهش غرق شدگان بسیار خوب عمل شده است اما وضعیت حجاب و برخی ناهنجاری‌ها در محدوده سواحل استان که خلوتگاهی برای هنجارشکنان شده نشان می‌دهد که نتوانستیم در فرهنگ سازی استفاده صحیح از دریا و سایر مواهب طبیعی موفق عمل کنیم.

سیمین اشجع مشاور امور خانواده و استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان بوشهر، در گفتگو با "گام نیوز" وضعیت حجاب در ساحل بوشهر را نامطلوب دانست و اظهار داشت: جوان امروز در این اندیشه این است که زیبا دیده شود و در پی زیباگرایی است، دختران و پسرانی که به انواع مدها و لوازم آرایشی و زیبایی روی می آورند و از این طریق کمبودها و نیازهای خود را که لازم است در کانون خانواده و اطرافیان بدست آورد در اجتماع و جامعه با استفاده از آموخته های شخصی خود یا تقلید از دوستان و برگرفته از فرهنگ غرب بدست می آورند.

گوهر گمشده حجاب در سواحل خلیج فارس

این مشاور امور خانواده گفت: تبیین ضرورت و حساسیت انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی در سواحل و مناطق گردشگری و اجرای آن توسط دستگاه های فرهنگی است.

وی به علت اصلی پدیده بی‌حجابی در سواحل استان اشاره کرد و افزود: شرایط گردشگری و تفریحی، ذوق زدگی و سهل انگاری، حضور افراد با فرهنگ‌ها و رسوم مختلف، تبلیغات ماهواره‌ها و رسانه‌های مجازی از مواردی است که باعث بدپوششی فرد در ساحل می‌شود.

اشجع از برخورد با مظاهر بدحجابی و خلاف شرع و قانون با کمترین برخورد اذعان داشت: ما معتقدیم عمده شهروندان کشور مقید به ارزش‌های اسلامی هستند و باید با تعداد انگشت شماری که رعایت نمی‌کنند بعد از امر به معروف و نهی از منکر و بیان خوش، برخورد قانونی با آنها صورت گیرد تا آحاد جامعه طعم خوش ایجاد امنیت اخلاقی را بچشند و افراد در محیطی آرام و مناسب به تفریح بپردازند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات آموزشی و ترویجی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب تصریح کرد: مهمترین فعالیتها در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب و برگزاری نمایشگاه و ارائه محصولات فرهنگی در ساحل دریا است، فعالیت‌های آموزشی، ترویجی، فرهنگی مانند نصب بنرهای هشداری، توزیع بروشورهای آموزشی، جلسات چهره به چهره و تعامل با سایر نهادهای فرهنگی و اجرایی، امر به معروف و نهی از منکر و سایر اقدامات قانونی است که می تواند در کنار ساحل دریا صورت بگیرد.

این مشاور امور خانواده گفت: متاسفانه بدحجابی مختص خانم ها نیست و بدحجابی آقایان در سواحل درحال تبدیل شدن به یک امر عادی است که حضور بانوان محجبه در ساحل را مشکل‌ساز می‌کند.

وی با بیان اینکه همین بدحجابی‌ها موجب وقیح تر شدن انسان‌ها می‌شود افزود: در یک جامعه اسلامی و متدین هر دو جنس زن و مرد باید در یک مسیر باشند و هر دو به رعایت عفت و حریم یکدیگر توجه داشته باشند.

اشجع عادی شدن بی‌حجابی در اجتماع و از بین رفتن قبح کشف حجاب را توطئه دشمن دانست و افزود: دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی در حال شکستن قبح عفت و حجاب در میان مردان و زنان ایرانی است که این امر در سواحل به عینه دیده می شود و اگر جلوی این منکرات گرفته نشود دشمن به خواسته خود خواهد رسید.

اما آنچه که اینجا ضروری به نظر می‌رسد مشارکت و همدلی همه دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف با یکدیگر است تا بتوان با فرهنگ سازی عفاف و حجاب، برخی از بدحجابی‌ها را که نتیجه غفلت متولیان فرهنگی و تبلیغات بی حد و حصر شبکه‌های ماهواره ای و اجتماعی است ازبین برده و دشمن را ناکام کرد.

 منبع: گام نیوز

ارسال نظرات