دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی به عنوان نماینده قشر اعظمی از دانشجویان مجلس جوانان را با این سازوکار به رسمیت نمی‌شناسد و آن را غیرقانونی می‌داند.
کد خبر: ۸۶۰۱۹۳۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، محمد امین سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، در خصوص شکل گیری مجلس جوانان گفت: اخیرا زمزمه‌هایی برای تشکیل یک مجلس تحت عنوان مجلس جوانان ذیل قوه مقننه که قرار است به این قوه الحاق شود شنیده شده و گفته شده که مجلس جوانان مثل مجلس می‌تواند در قانون اعمال نظر کند.
 
وی افزود: در نگاه اول این حرکت، حرکت خوبی است که جوانان را وارد مسائل قانونی کشور می‌کند و باعث می‌شود جوانان وارد مجلس شوند و قانون را اصلاح کنند و از نیروی جوانان در این قضیه استفاده شود.
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه بیان داشت: اما اخبار تکمیلی‌ای که از آن به گوش می‌رسید ما را نگران کرد. گویا سیاسیون این بار هم برای سوءاستفاده از جوانان و سوگیری آنان در جریان‌های سیاسی دست به چنین اقدامی زدند تا این مجلس بتواند به آن‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان کمک کند.
 
وی تصریح کرد: آن‌ها هم اندیشی ادوار دانش آموزی را به راه انداختند و اکنون طرحشان به اعلام نیاز برای تشکیل مجلس جوانان رسیده است. چه سازوکاری برای جلوگیری از نفوذ در این جوانان پیش بینی شده است تا یک مجلس انتخابی از افرادی که متعلق به یک جریان سیاسی خاص هستند، در این مجلس فعالیت نکنند.
 
سلیمی در ادامه تاکید کرد: بسیج دانشجویی به عنوان نماینده قشر اعظمی از دانشجویان مجلس جوانان را با این سازوکار به رسمیت نمی‌شناسد و آن را غیرقانونی می‌داند.
 
وی تصریح کرد: حالا که مجلس شورای اسلامی درگیر بودجه و انتخابات است سیاسیون با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان می‌خواهند این مجلس را برپا کنند و افرادی که در این مجلس قرار است فعالیت کنند نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های خارجی نیز هستند.
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: ما مجلس جوانان را قانونی نمی‌دانیم چرا که به صحن علنی مجلس نرفته و تعریف درستی از وظایف آن نشده است.
ارسال نظرات