خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه همدان :

زیارت اربعین حاوی مفاهیم امام‌شناسی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه همدان با اشاره به نقش روز اربعین در تداوم قیام حسینی و مضامین عالی زیارت اربعین امام حسین (ع) گفت: زیارت اربعین حاوی مفاهیم و عبارات پرمعنای امام شناسی است.
کد خبر: ۸۶۰۱۸۹۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

حجت‌الاسلام محمود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین همایش عظیم و بی نظیری از شیفتگان و عاشقان راه و مرام امام حسین (ع) و در مجموع انسانیت است.

وی بیان داشت: اتصال و قرب امام حسین(ع) به خداوند است که مغناطیس عظیم حسینی را به راه انداخته و هیچ تجمع دینی در دنیا را نمی توان مانند آن تصور کرد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه همدان تاکید کرد: راز و رمز این همه دلدادگی و تکاپو برای زیارت سید الشهدا(ع) در روز اربعین برای این است که این روز بزرگ فراموش نشود که جزء ایام الله است.

وی با اشاره به نقش روز اربعین در تداوم قیام حسینی و مضامین عالی زیارت اربعین امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: در این زیارتنامه که با سلام بر سیدالشهداء آغاز می شود، در ادامه آن حضرت را با القاب ولی الله، حبیب الله، خلیل الله، نجیب الله، صفی‌الله، مظلوم شهید و کشته اشک‌ها سلام می‌کنیم که همه آنها حکایت از شأن و جایگاه خاص امام حسین(ع) در بین کائنات دارد.

قربانی با بیان اینکه زیارت اربعین حاوی مفاهیم و عبارات پرمعنای امام شناسی است، تصریح کرد: این سلام ها با عباراتی هستند که نشان دهنده دوستی خدا و مخصوص بودن آن حضرت نزد خداوند است پس اربعین و زیارت اربعین خاص بوده و یکی از ایامی است که خداوند به آن نظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روز اربعین عاشقان حسینی با حرکت امام حسین(ع) تجدید عهدمی‌کنند و این تجدید عهدرا در بهترین وجه، یعنی رفتن به زیارت کربلا ابراز می دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار