خبرهای داغ:
براتی بسیجی حوزه آیسک: مهمترین نقش بسیج در عرصه های گوناگون نظام اسلامی حضور موثر در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فناوری، سیاسی و دیپلماسی برای ایجاد تغییر در محاسبات استکبار جهانی است .
کد خبر: ۸۶۰۱۷۷۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد براتی مسئول روابط عمومی حوزه بسیح سید الشهدا آیسک به مناسبت هفته بسیج و طبق رهنمودهای مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله) خطاب به بسیجیان یادداشت ذیل را ارسال کرده است.

بسیج می تواند با برگزاری دوره های کارآفرینی برای بسیجیان مشتاق، اعطا تسهیلات برای راه اندازی مشاغل خانگی، صنایع کوچک و متوسط جهت خود اتکایی و رشد اقتصادی، فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی، اصلاح الگوی مصرف جهت توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، کار کند تا این تهدیدات دشمن (تحریم) به فرصت تبدیل شود .

همانطور که در 8 سال دفاع مقدس علیرغم تهدیدها و تحریم ها با امید به خدا و تلاش بسیجیان و مردم پیروز شدیم .

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ، نقش بسیج و بسیجی در اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: در پیروی از بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در تحقق اقتصاد مقاومتی از 12 مولفه ای که رهبر معظم انقلاب بیان کردند شش مولفه آن مربوط به دولت و شش مولفه دیگر آن مربوط به آحاد ملت است.

وظیفه بسیج تبیین و اشاعه و اجرایی نمودن شش مولفه مردمی است عبارتند از: 1- بالا بردن فرهنگ کار و تلاش2- مردمی کردن اقتصاد 3- تقویت روحیه خود باوری و خود اتکایی 4- اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر 5- استفاده از تمامیت ظرفیتها و امکانات 6- حمایت از تولید ملی و عدم مصرف گرایی، که وظیفه بسیج در خصوص نفوذ دشمن طبق بیانات معظم له فرهنگ سازی و اشاعه موارد فوق است .

مهمترین نقش بسیج در عرصه های گوناگون نظام اسلامی حضور موثر در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فناوری، سیاسی و دیپلماسی برای ایجاد تغییر در محاسبات استکبار جهانی است .

بسیج در زمینه اجتماعی می تواند با ترویج و توسعه آداب و رسوم، تمدن اسلامی (سبک زندگی) و همچنین ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر، رعایت حجاب و عفاف، رعایت قوانین و مقررات اسلامی، اجتماعی و جلوگیری از اشاعه بی بندباری و ترویج فرهنگ غرب و کشورهای استکباری در کشور اسلامی ایران ایفای نقش کند .

در زمینه اقتصاد مقاومتی وظیفه بسیج تحقق بیانات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و در زمینه نظامی به روز نمودن امکانات و تجهیزات نظامی و ایجاد آمادگی هه جانبه بسیجیان در خصوص جنگ نرم و جنگ سخت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها