وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا/ روسیه قهرمان شد؛ ایران پانزدهم

تیم ملی وزنه برداری مردان روسیه عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی سال 2015 را به دست آورد.
کد خبر: ۸۶۰۱۷۶۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاري بسيج، در پایان هشتادودومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در شهر هیوستون آمریکا برگزار شد، روس‌ها با کسب 7 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز، ضمن صدرنشینی در رده‌بندی مدالی مسابقات، در رده‌بندی امتیازی نیز با اختلاف 137 امتیاز نسبت به تیم بلاروس، روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند.

پایان بخش درخشش وزنه‌برداران روسیه در هیوستون، قدرتنمایی نماینده فوق سنگین این کشور، الکسی لوچف بود که با مهار وزنه با ارزش 264 کیلوگرم در حرکت دوضرب و رسیدن به حدنصاب مجموع 475 کیلوگرم، بعد از 11 سال رکورد دوضرب دنیا و بعد از 15 سال رکورد مجموع دسته فوق سنگین را از سیطره حسین رضازاده خارج کرد و به نام خود به ثبت رساند.

در رده‌بندی تیمی مسابقات جهانی آمریکا، بعد از روسیه، بلاروس با 418 امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و قزاقستان با 403 امتیاز سوم شد. گفتنی است در این رده بندی تیم ملی چین با 373 امتیاز بعد از سال‌ها از دستیابی به یکی از سکوهای برتر رقابت‌های جهانی بازماند و چهارم شد. همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران که با ترکیبی ناقص و با یک وزنه‌بردار کمتر راهی رقابت‌های جهانی هیوستون شده بود، با کسب 216 امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت.

در رده‌بندی مدالی هم که در مسابقات جهانی وزنه برداری از اهمیت کمتری برخوردار است، روسیه با 7 طلا، 4 نقره و 2 برنز صدرنشین شد، چین با 7 طلا، 3 نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد و قزاقستان با 3 طلا، 5 نقره و 3 برنز در رده سوم قرار گرفت. در این رده بندی تیم ملی ایران با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برنز کیانوش رستمی، رتبه دهم را از آن خود کرد.

در بخش زنان نیز چین با 556 امتیاز، عنوان قهزمانی مسابقات جهانی هیوستون را از آن خود کرد و تیم های روسیه و قزاقستان به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار