برگزاری همایش "آیین‌های سوگ بر کرانه خلیج فارس" در بوشهر

همایش "آیین‌های سوگ بر کرانه‌های خلیج فارس" به همت انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۶۶۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰













به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ اسماعیل روشن روان مسؤول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان بوشهر در حاشیه همایش آیین های سوگ بر کرانه خلیج فارس" گفت: در این همایش آیین‌های مختلف عزاداری در استان بوشهر مانند پامنبری، بیت خوانی، چاووشی خوانی، مقتل خوانی، لالایی خوانی، هم سرایی و ... اجرا شد.

وی افزود:  این همایش با هدف حفظ و معرفی موسیقی آیینی استان بوشهر برگزار شد و از نظر جامعیت اجرای آیین‌ها مختلف برای اولین بار بود که چنین مراسمی در استان بوشهر برگزار شده است.

روشن روان با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان موسیقی آیینی استان بوشهر از دیگر بخش‌های این همایش بود، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم قدمی موثر در راه معرفی بیشتر این آیین‌های ارزشمند بومی به نسل جوان در استان بوشهر برداشته شود و پیشکسوتان این عرصه نقش به سزایی در معرفی این آیین‌ها به نسل جوان دارند.

وی با تشکر از هنرمندان و گروه‌های هنری که در این همایش حضور داشتند، یادآور شد: نیاز به برگزاری چنین همایش‌هایی در استان بوشهر احساس می‌شود و با توجه به اهمیت این آیین‌ها، در حال رایزنی برای تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش و برگزاری آن به صورت سالانه در ایام محرم و صفر در استان هستیم.

برگزاری همایش

برگزاری همایش  

برگزاری همایش برگزاری همایش برگزاری همایش برگزاری همایش برگزاری همایش

 برگزاری همایش


برگزاری همایش
ارسال نظرات