به مناسبت هفته بسیج دوره تربیت و تعالی ناحیه ای در محل حسینیه سپاه خدابنده برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۶۲۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه قیدار در دوره تربیت و تعالی ناحیه ای که به مناسبت هفته بسیج دوره تربیت و تعالی ناحیه ای در محل حسینیه سپاه خدابنده برگزار شد با تبریک هفته بسیج به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر،قوام دین هستند و انجام آن،امر خدا است و اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود ذات اقدس الهی است.

حجت الاسلام طالبی افزود: همه اعمال دین یک طرف و امربه معروف و نهی از منکر در یک طرف دیگر قرار دارد و این کار مانند جهاد است و ۳۰آیه قرآن به آن اشاره کرده است و در مرحله اول انجام آن باید به درستی معروفها یعنی شناخته شده ها و ناهی ها یعنی ناشناسها را باید شناخت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: معروف در اصطلاح دینی یعنی تمام ارزشهایی که خدا معرفی کرده است و بر اساس نظر علما،معروف آن چیزی است که آشنای فطرت است و امر به معروف و نهی از منکر دو مرحله دارد و یک قسمت آن مربط به مردم و قسمت دیگری شامل حکومت می شود.

طالبی ادامه داد: بهترین آمرین به معروف کسانی هستند که واجبات الهی را اقامه می کنند و در این کار باید احتمال تاثیر را در نظر گرفت و شرایط ضرر جانی و مالی را لحاظ کرد ولی اگر معروف مربوط به همه دین است دیگر این شرائطی که ذکر شد اثر ندارد.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: همه باید نسبت به این مسئله بی تفاوت نباشند و البته از توهین کردن در این امر باید پرهیز شود چونکه نه تنها حرف و سخن ما اثر نمی گذارد بلکه نتیجه برعکس هم می دهد.

همچنین در ادامه این دوره فرمانده سپاه خدابنده گفت: عابروی نظام وابسته به عابروی بسیج است و بسیج تکیه گاه این نظام است و کارنامه بسیج، کارنامه قابل قبولی دارد و دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده است.

ولی اله ابراهیمی افزود: آمریکا در رأس استکبار قرار دارد و ملت ایران همیشه خوی استکبار ستیزی خود را به فرموده امام راحل حفظ می کند و سر سازگاری با ابر قدرتهای سلطه گر ندارد.

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده به بیان امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه رهبری اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه ی فرایض اسلامی است، باید در جامعه ی ما احیا شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسؤول احساس کند.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: اولین فایده امر به معروف و نهی از منکر همین است که نیکی وبدی، همچنان نیکی و بدی بماند.فایده دیگرش این است که وقتی در جامعه گناه منتشر بشود و مردم با گناه خو بگیرند، آنگاه اگر در راس جامعه هم کسی بخواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیکی سوق بدهد، کارش با مشکل مواجه خواهد شد؛ نمی تواند؛ یا به آسانی نمی تواند؛ مجبور است با صرف هزینه فراوان این کار را انجام بدهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن بشود،معلوم خواهد شد یکی از نوترین، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است.

ارسال نظرات