یک کارشناس آسیب های اجتماعی با بیان اینکه برخی از اماکن عمومی مانند قهوه‌خانه ها محلی برای خرید و فروش مواد مخدر شده است گفت : نوجوانان و جوانان به دلیل نداشتن اوقات فراغت سالم بیشترین وقت خود را در قهوه خانه‌ها با کشیدن قلیان و سیگار و حتی موادمخدر سپری می کنند که این مسئله مهم نیازمند بررسی و نظارت است .
کد خبر: ۸۶۰۱۵۸۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوثری  با بیان اینکه برخی از قهوه خانه ها زمینه مستعدی برای انحرافات نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان است افزود: در برخي این اماکن مواد به راحتی در دسترس افراد قرار می گیرد.

وی اظهار داشت : در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دست اندکاران امر باید به موارد بسیار ریز و نکات ضروری که زمینه ساز و مروج تولید و عرضه مواد مخدر صنعتی و مواد روان گردان هستند توجه و نظارت دقیق داشته باشند.

کوثری با اشاره به اینکه اختلاف طبقاتی در جامعه نیز بر افزایش شمار معتادان دامن می زند ؛ ادامه داد:کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی همراه با اختلاف طبقاتی در گرایش به اعتیادمواد مخدر صنعتی و شیمیایی تاثیر به سزایی دارد .

وی اضافه کرد: این مسئله تضاد اجتماعی را زیاد می کند و مردم بویژه نوجوانان و جوانان برای رهایی از مشکلات روانی و روحی مصرف مواد مخدر و روان گردانها را به تصور اشتباه راه درمان مناسبی برای خود می دانند.

این کارشناس آسیب های اجتماعی تصریح کرد:مسوولان باید این مسئله مهم را به دقت بررسی و کارشناسی کنند و تا وقتی که شکاف و فاصله طبقاتی کم نشود اعتیاد در جامعه کاهش نخواهد یافت.

کوثری همچنین با بین اینکه هنوز مشاوره جایگاه واقعى خود را در زندگى فردى و اجتماعى پیدا نکرده است ؛گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها اعتیاد فرزندان خود را پنهان کرده و از رفتن به مشاوره خودداری می کنند ؛ والدین باید برای افزایش دانش مهارتی و تربیتی با فرزندانشان ؛ حتما از یک مشاور بهره مند شوند.

وی اظهار داشت :امکانات تفریحى، فرهنگى، هنرى و ورزشى براى آن که نوجوانان و جوانان را از مواد مخدر دور سازیم، لازم و ضروری بوده و باید به فکر برنامه هاى جایگزین باشیم.

کوثری ادامه داد: نوجوانان و جوانان به اقتضاى سن و سالشان، کارهاى پر هیجان و خطرناک را دوست دارند. اگر والدین روحیه جوانان خود را درک نکنند و آنان را دائما به ماندن در منزل وادار کنند، احتمال گرایش به مواد مخدر را در آنها افزایش مى دهند.

به گقته این کارشناس آسیب های اجتماعی ؛با فراهم ساختن امکانات تفریحى براى فرزندان خود مى توان آنها را از گرایش به مصرف مواد مخدر و روان گردانها دور ساخت.

کوثری افزود: برنامه ریزى صحیح در خانواده که منطبق با نیازهاى معقول و منطقى جوانان باشد، از گرایش آنها به مواد مخدر جلوگیرى خواهد کرد؛ بهره‌بردارى بهینه از سینماها، فرهنگسراها، کتابخانه ها، همچنین برگزارى مسابقات ورزشى، فرهنگى و هنرى منطبق با نیازهاى جوانان، بخش عظیمى از اوقات فراغت آنها را به خود اختصاص خواهد داد، که بسیار موثر خواهد بود.
ارسال نظرات