رييس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان زنجان:

توحيد، نبوت، معاد، عدل و امامت را زيربناي اعتقادي است

توحيد، نبوت، معاد، عدل و امامت را زيربناي اعتقادي است وعقايد عقلي و عقايد ايماني يعني باور کردن و اطمينان قلب با تمام وجود و پذيرفتن آن مبناي اعتقادي در خودسازي فرد است.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۴۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رييس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان در بين كاركنان انتظامي استان گفت: يک شخص رشد يافته و يک شخص قابل اعتماد بايد در سه بعد عقيده، اخلاق و عمل به احکام الهي گام بردارد و اين امر اختصاص يک قشر يا گروه خاص نمي باشد و همه اقشار و آحاد جامعه را شامل مي شود.

حجت الاسلام روح ا... عباسي افزود: رفع برخي از آسيب ها و ناهنجاري ها، همكاري و تعامل همگان و امربه معروف و نهي از منكر است.

وي تصريح كرد: انسان ها در همه شرايط نيازمند امر به معروف و نهي از منكر هستند؛ چرا که انسان ها با توجه به طبيعت خود ممکن الخطا هستند و همواره به تذکر و يادآوري احتياج دارند.

عباسي همچنين به بيان توطئه هاي دشمنان براي مردم و نظام جمهوري اسلامي پرداخت و مسايلي مانند اعتياد و ماهواره را از اقدامات آنان براي بي هويت کردن جوانان برشمرد و رعايت هوشياري و توجه جوانان ،دانشجويان و اصحاب علم و دانش را در اين زمينه لازم و ضروري عنوان کرد.

رئيس عقيدتي سياسي استان زنجان از خودسازي تحت عنوان جهاد با نفس ياد کرد و افزود: خودسازي همان جهاد اکبر است و اگر اين خودسازي تحقق پيدا کند شخص مي تواند علاوه بر خود اجتماع را نيز بسازد.

اين مقام مسئول توحيد، نبوت، معاد، عدل و امامت را زيربناي اعتقادي ما دانست و اظهار داشت: عقايد عقلي و عقايد ايماني يعني باور کردن و اطمينان قلب با تمام وجود و پذيرفتن آن مبناي اعتقادي در خودسازي فرد است.

وي اخلاق را در سه مقوله اخلاق قرآني، روايات ائمه اطهار و اخلاق عقلي و استدلالي عنوان کرد و گفت: يک پليس خوب وقتي تعالي دارد که در بخش اخلاق به جايي رسيده باشد که به هيچ نحوي قابل خريد نباشد.

عباسي با بيان اينكه انسان بايد در حالت اقتدار هم نرم خو باشد اظهار داشت: انسان ها در همه شرايط نيازمند امر به معروف و نهي از منكر هستند؛ چرا که انسان ها با توجه به طبيعت خود ممکن الخطا هستند و همواره به تذکر و يادآوري محتاج مي باشند.

رئيس عقيدتي سياسي استان زنجان بعد روبناي تعالي را ساختن اجتماع و اجتماع را متعالي کردن دانست و افزود: خودسازي زيربناي تعالي اجتماعي است و در سايه خودسازي مي توان ، اجتماع را متعالي کرد.

ارسال نظرات