فرمانده سپاه ناحیه بهشهر گفت: عده‌ای در داخل کشور از گشایش اقتصادی حرف می‌زنند و می‌گویند رابطه با آمریکا مشکلات معیشتی ما را حل می‌کند، در حالی که مقام معظم رهبری نسخه نجات‌بخش کشور را در اقتصاد مقاومتی ذکر کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۰۱۳۱۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴




خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار علی نجفی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: آن رهبر فرزانه از کارکرد نیروی متدین، انقلابی و مردمی آگاهی کامل داشته و بعد از جنگ تحمیلی نیز وقتی عده‌ای به خدمت ایشان رفتند تا حرکت بسیج را متوقف سازند، با مخالفت شدید امام مواجه شدند.

وی با بیان اینکه کارکرد بسیج در مسئله نظامی خلاصه نمی‌شود و امام خمینی (ره) غفلت از بسیج را سبب افتادن در دام ابرقدرت‌های شرق و غرب می‌دانستند، افزود: اکنون با تشکیل هسته‌های حزب‌الله در سراسر جهان و حضور موثر و واقعی تفکر بسیجی در عراق، سوریه، لبنان و جاهای دیگر عالم شاهد هستیم که این تفکر اسلامی و انقلابی در سراسر جهان طنین‌انداز شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر با اشاره به اینکه امام راحل به‌درستی مسیر حرکت بسیج را ترسیم کرد و هرگز این نیروی انقلابی را در مسئله جنگ خلاصه نکرد، گفت: توانایی بسیج در همه عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست و در شرایط جنگ نرم امروز می‌بینید که بسیج و تفکر بسیجی میدان‌داری می‌کند، زیرا بسیج در یک زمان و مکان خلاصه نمی‌شود.

این بسیجی با یادآوری حوادث و بلایای طبیعی در بهشهر و تأکید بر اینکه نخستین نیروهایی که برای کمک به مردم حاضر شدند از بسیجیان بودند، خاطرنشان کرد: بسیج یک نیروی کاملاً مردمی است و در چنین مواقعی خدمات ارزنده‌ای را به هم‌میهنان خود ارائه می‌دهد.

* بسیج به‎سمت جهانی‌شدن پیش می‌رود

نجفی ادامه داد: بسیج دیگر متعلق به یک نقطه از جهان نیست و در یک برگ از اتفاقات و صفحه تاریخ خلاصه نمی‌شود، زیرا وقتی تفکری الهی شکل گرفت و روحیه ایمان و اخلاص در کالبد بشری صورت پیدا کرد، ماندگار شده و به سمت جهانی‌شدن پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ با افکار شیطانی قصد دارند بسیج را از صحنه‌ها و اتفاقات تاریخ حذف کنند، افزود: این در حالی‌ است که بسیج و بسیجی خدمات ارزنده‎ای را به مردم ارائه می‌دهند و نقش مهمی را در روند توسعه کشور ایفا می‌کنند.

عضو شورای اداری بهشهر اظهار کرد: این مسئله را به‌خوبی در بحث نفوذ مشاهده می‌کنیم که چگونه جبهه استکبار می‌خواهد در افکار و اندیشه مردم رسوخ کند، اما بسیج مانند سدی عظیم در برابر همه توطئه‌ها سربلند ایستاده است.

* هیچ تغییری در خوی استکباری دولت‌مردان آمریکا ایجاد نشده است

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر با بیان اینکه شبکه‌های سیاسی نفوذ می‌خواهند با بزک کردن چهره کدخدا از طریق سه موضوع به اهداف خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: نخستین آن مربوط به تفکیک ماهیت آمریکا به آمریکای خوب و آمریکای بد است؛ یعنی از طرفی چهره آمریکا تا این زمان را بد می‌دانستند و هم‌اکنون این روند تغییر پیدا کرده و آمریکایی که می‌بینید یک آمریکای موردنظر شماست!

این بسیجی با تأکید بر اینکه با نگاه به گذشته آمریکا متوجه می‌شویم که هیچ تغییری در خوی استکباری دولت‌مردان آن ایجاد نشده است و مشی ظالمانه و خصمانه آنها همچنان اداره دارد، افزود: گذشته سیاه آمریکا برای همه مشخص است و این سیاهی را می‌توان در حمایت از رژیم منحوس پهلوی و به راه‌انداختن جنگ تحمیلی مشاهده کرد و حتی امروز نیز وقتی صحبت از ترور دانشمندان ما و دیگر کشورهای مسلمان سخن به میان می‌آید، به‌طور حتم پای آمریکا در این جریان است.

نجفی ادامه داد: با این اوصاف، این سئوال مطرح می‌شود که کدام عملکرد آمریکا در قبال ایران و سایر کشورهای مسلمان تغییر پیدا کرده است؟

وی با اشاره به موضوع نفوذ امنیت که عده‌ای سعی می‌کنند با تبلیغات هدفمند و خصمانه قدرت پوشالی آمریکا را بالاترین قدرت اعلام کنند، افزود: آنها می‌خواهند این‌گونه در دل مردم از هژمونی پوچ آمریکا رعب و وحشت ایجاد کرده و بگویند که هر چه هست و نیست آمریکاست و باید با آمریکا رابطه داشته باشیم که اگر این ارتباط برقرار نشود جنگ و کشتار و خانمان‌سوزی نصیب ما می‌شود!

* اقتصادی مقاومتی نسخه شفابخش گشایش اقتصادی است نه رابطه با آمریکا

عضو شورای تامین بهشهر، نفوذ اقتصادی را از دیگر مواردی برشمرد که جهان‌خواران به دنبال آن هستند و عده‌ای نیز در داخل از گشایش اقتصادی حرف می‌زنند و می‌گویند رابطه با آمریکا مشکلات معیشتی ما را حل می‌کند، در حالی که مقام معظم رهبری نسخه نجات‌بخش کشور را در اقتصاد مقاومتی ذکر کرده‌اند.

نجفی بیان کرد: گویا عده‌ای به‎ دنبال جهاد اقتصادی و یا اقتصاد مبتنی بر جهاد را می‌خواهند با نظریه گشایش آمریکایی معطل کنند.

* در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از نیروهای مجرب استفاده می‌کنیم

فرمانده سپاه بهشهر معتقد است که هر چند سپاه نیز در بحث اقتصاد مقاومتی کارهایی را انجام داده است، اما می‌بینیم که سال‌ها پس از شعار اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب از فعالیت نامناسب مسئولان برای تحقق این رویداد بزرگ کشور ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت سپاه در این زمینه شناسایی ظرفیت‌های کارآمد و توانمند بسیجی است که فعالیت‌های خوبی دارند و با حمایت‌های مالی و مشاوره‌های اقتصادی، تا حد ممکن در توانمندسازی آنها تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: حتی فعالیت این افراد را در قالب نمایشگاه برای عرضه عمومی به نمایش گذاشته‌ایم و امیدواریم قدم کوچکی در این راه عظیم برداریم.

نجفی ادامه داد: عمده اهداف بسیج در این راه افزایش تولید و ایجاد اشتغال است و شعار ما نیز ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات داخلی است، لذا با توجه به استعدادها و مهارت‌های بسیجیان توانمندسازی آنها صورت می‌گیرد که تاکنون در بخش پرورش آبزیان و منابع آبی وارد مراحل اجرایی شده‌ایم.

* نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی عرضه و تقاضا را در مسیر درست قرار می‌دهد

عضو کارگروه اشتغال بهشهر درباره اهمیت نمایشگاه‌های عرضه محصولات، گفت: این نمایشگاه‌ها رابطه بین تولیدکننده و خریدار را کم می‌کند، عرضه و تقاضا در مسیر درستی قرار می‌گیرد و برای افرادی که به‌تازگی وارد امور اقتصادی شده‌اند انگیزه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و هیچ بخشی نباید سنگ‌اندازی کند، افزود: شاید نتوانیم بیکاری را به صفر برسانیم اما می‌توانیم قدم‌های مهمی برداریم؛ به عنوان مثال اکنون در پرورش ماهی و زنبور عسل خانواده‌های زیادی مشغول کار هستند و محصولات آنها نیز بازار فروش خوبی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائل اجتماعی و فرهنگی از آن دست کارهایی هستند که بسیج فعالیت زیادی انجام می‌دهد، افزود: به‌عنوان نمونه می‌توان جمع‌آوری و تحویل داوطلبانه ماهواره در بهشهر را از نتایج فعالیت‌های فرهنگی بسیج نام برد که تاثیرات خود را برخلاف انتظار، در این شهر به‌خوبی نشان داد.

* نیروهای جوان در کنار افراد باسابقه، بخش کشاورزی را رونق می‌دهند

این مسئول با اشاره به بحث مهم اقتصاد مقاومتی و تأکید بر اینکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات و تحریم‌ها، اقتصادی مقاومتی است، گفت: اگر خودمان تولیدکننده باشیم و هم‌زمان تولید خودمان را مصرف کنیم نیازمند هیچ بیگانه‌ای نمی‌شویم و به قول رهبر انقلاب، در برابر این تکانه‌های اقتصادی عزا نمی‎گیریم.

نجفی با بیان اینکه در مجموعه سپاه بهشهر به توسعه کشاورزی و استفاده از تجربیات علمی و عملی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت توجه شده است، تصریح کرد: در این راه، از افراد مجرب و باسابقه در زمینه کشاورزی دعوت و جلساتی را با حضور فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی برگزار کردیم که در نتیجه آن، طرح‌هایی ارائه شد و توانستیم از کنار هم قرار گرفتن جوانان و افراد باتجربه به دستاوردهای خوبی برسیم.

عضو شورای اداری بهشهر با اشاره به سنتی بودن کشاورزی در این منطقه، اظهار کرد: اما در طرح‌های بسیج، جوانان بسیجی در کنار افراد مسن و باتجربه به رشد چشم‌گیری در برداشت محصولات دست یافتند.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر با اعلام اینکه بهشهر دارای بیشترین و فعال‌ترین نیروی انسانی در بسیج مهندسی است، اما به دنبال افزایش آمار و اعداد نیستیم و فقط می‌خواهیم عملکرد مثبتی داشته باشیم، بیان کرد: همه تلاش ما این است که با کمک مردم به ارتقای اقتصاد مقاومتی کمک کنیم، زیرا بسیج و سپاه از همین مردم تشکیل شده که در جنگ و صلح در فعالیت‌های اجتماعی، نظامی اقتصادی و... برای خدمت به یکدیگر حاضر می‌شوند.

* باید به ولایت‌مداری افرادی که به فرمایشات رهبری توجهی ندارند، شک کرد

این مسئول با اشاره به دستور امام خامنه‌ای مبنی بر همدلی و همزبانی در دولت و ملت، گفت: همه ما موظف هستیم دولت را تقویت کنیم، زیرا هر دولت ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد و معتقدیم بسیج و سپاه برای از بین بردن این ضعف‌ها و اشکالات وارد صحنه شوند.

عضو شورای اداری بهشهر با بیان اینکه اصل ولایت‌مداری موضوع بسیار مهمی است که بسیج به معنای واقعی این اصل را رعایت کرده است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی بدون این اصل مهم معنا ندارد، لذا باید به ولایت‌مداری اشخاصی که در نظام اسلامی نسبت به فرامین و فرمایشات ولی‌فقیه بی‌تفاوت هستند و بسیج را در مقابل خود می‌بینند، شک کرد.

نجفی بیان کرد: بی‌تردید مقام عظمای ولایت را نائب امام عصر (عج) دانسته و کلام ایشان را نسخه شفابخش برای همه ملت‌ها می‌دانیم.

وی در پایان از تشکیل بسیج رسانه شرق مازندران به مرکزیت بهشهر خبر داد و گفت: این دفتر در هفته بسیج افتتاح شد و شامل فعالان رسانه‌ای میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه است.




ارسال نظرات
پر بیننده ها