اجرای برنامه های فرهنگی عامل کم‌رنگ شدن تهدیدات فرهنگی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در نشست بسیج حقوقدانان پرداختن مناسب و قوی به حوزه فرهنگی را عامل کم‌رنگ شدن تهدیدات این حوزه برشمرد.
کد خبر: ۸۶۰۱۳۰۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن بابایی در نشست فصلی هیئت شهدای قشر بسیج حقوقدانان شهرستان قروه که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز ما باید برای مقابله با دشمن از ابزارهای فرهنگی که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم در غیر اینصورت دشمنان از امکانات خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی باعث رشد این آسیب ها خواهد بود افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است چرا که چنین آسیب هایی تهدیدهای اجتماعی را به وجود می آورند و تهدیدهای اجتماعی زمینه ساز تهدیدهای امنیتی خواهند بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان خاطر نشان کرد: آموزش در سنین پایین راه حلی سازنده برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که اعمال آن در مرحله رشد مانع از گسترش آسیب های اجتماعی می شود.

بابایی با اشاره به اینکه بحث جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان به صورت فصلی توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان رصد می گردد افزود: کردستان در زمینه جرائم از استان‌های سفید کشور است که در زمینه وقوع جرائم خشن جزو استان‌های رده آخر در کشور به شمار می‌رود.

وی عمده جرائم استان که زمینه ساز بالا رفتن آمار جرم بوده است را جرائم خرد برشمرد و تصریح کرد: در همین ارتباط هم برنامه‌های خوبی دیده شده و برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن جرم، انجام گرفته است.

وی سرمایه‌گذاری‌های کوچک در حوزه تربیتی را مانع از هزینه‌های گزاف در حوزه معضلات اجتماعی اعلام کرد و افزود: یکی از ایده‌های دشمنان تزریق فکر منفی به جوانان و نوجوانان ما بوده که باید در مرحله نخست مانع از آن شد، چراکه جابه‌جایی چنین تفکراتی بسیار سخت خواهد بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به خطر تفکر مسموم فرقه‌های انحرافی نیز اشاره کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی از جمله راهکارهایی است که در این ارتباط می‌تواند موثر باشد.

بابایی افزود: در بحث دینی باید مروج اسلام ناب محمدی(ص) باشیم که در این میان وظیفه مبلغین دینی بسیار سنگین بوده و لازم است که پررنگ‌تر از قبل وارد این عرصه شوند.

وی پرداختن مناسب و قوی به حوزه فرهنگی را عامل کم‌رنگ شدن تهدیدات برشمرد و افزود: اشرافیت اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در کردستان بسیار بالا است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در پایان با بیان اینکه قروه در زمینه بسیج حقوق‌دانان از شهرستان‌های فعال استان می باشد، گفت: کانون بسیج حقوق‌دانان قروه در زمینه آسیب‌های اجتماعی توانسته است با سپاه و دادگستری استان برنامه‌های خوبی را اجرا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار