خبرگزاری بسیج:حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در یادواره سرداران و شهدای شهرستان پیشوا
کد خبر: ۸۶۰۱۲۴۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه پیشواحجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در یادواره سرداران و شهدای شهرستان پیشوا، محفل یادواره شهدا را آکنده از معنویت و مملو از عطر خانواده معظم شهیدان دانست و گفت:  برگزاری یادواره شهدا آن هم در شهرستان پیشوا رنگ و بویی متفاوت دارد و دلیل آن این است که این شهر به یاد یک سردار بزرگ از سرداران اسلام رونق گرفته است، سردار بزرگی که فرزند امام کاظم(ع) است و در این مکان به شهادت رسیده و از این طریق ریشه، استخوان و بنیان این شهر رونق گرفته است.

حجت الاسلام قمی افزود: این منطقه که با ولایت و محبت حضرت علی بن الحسین(ع) پیمان بسته اند در روز دوازدهم محرم در مراسم تدفین نمادین شهدای کربلا یک حرکت پرخروش در سال ۱۳۴۲ می آفرینند و برای حمایت از امام و رهبر انقلاب و فرزند موسی بن جعفر(ع)، خیل عظیمی از مردم پیشوا، ورامین و اطراف به شهادت می رسند.

وی در ادامه بیان داشت: در دوران دفاع مقدس نیز این منطقه شهدای بزرگواری را  تقدیم انقلاب می کند و ۳۰۸شهید همچون شهیدان جنیدی و پدر بزرگوار ایشان، سردار علی قمی و پدر بزرگوار وی حاج شیخ عباس قمی، سرلشکر شهیدان اردستانی و مهتدی و سایر شهدا که روح همگی در این جلسه و در جمع خانواده های شهدا حاضر است، تقدیم نموده است.

بزرگداشت یاد شهدا آموزه ای است که از بزرگان به ما رسیده است

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ما شیعیان از امام و بزرگواران خود دو درس گرفتیم، یکی از آنها درس شهادت و شهادت طلبی است، یاد گرفته ایم که شهادت افتخار ماست و بزرگداشت یاد شهدا نیز آموزه ای دیگر است که از پیشوایان به ما رسیده است و باید یاد شهدا را گرامی بداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به روایات و احادیث موجود از ائمه اطهار در خصوص بزرگداشت یاد شهدا اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و لذا کسانی که در برگزاری این گونه ستادها و مشابه آن نقش دارند کاری شهید گونه انجام می دهند.

وی افزود: یکی از آثار برگزاری این مراسم آن است که انقلاب ما به لطف الهی توانسته است پیام خود را از نسل اول به نسل دوم و از نسل دوم به نسل سوم و اینک به تدریج به نسل چهارم منتقل کند، با اینکه جوانان ما ایام جبهه را ندیده و در آن حضور نداشتند  اما آنچنان این خاطرات در مراسم های مختلف همچون یادواره شهدا و راهیان نور بازگو شده است که گویی در جبهه حضور داشته اند.

سیلی نسل سوم و چهارم انقلاب به آمریکا محکمتر از سیلی نسل اولی ها است

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ترسی که دیروز آمریکا از رزمندگان جبهه داشت امروز بیش از آن از جوانان بسیجی دارد و از آن می هراسد چون می داند سیلی نسل سوم و چهارم به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر محکمتر از سیلی نسل اولی ها است.

حجت الاسلام قمی در ادامه امام خمینی(ره) را الگویی برای سایر رهبران و انقلاب اسلامی را الگویی برای سایر انقلاب ها در جهان دانست که با تاسی از آن انقلاب های بزرگی در دنیا شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت انسان سازی در نگاه امام خمینی(ره)، افزود: امام راحل(ره) در پیام تبریک به مناسبت عملیات پیروزمند بیت المقدس و آزادی خرمشهر، آزادسازی چند هزار کیلومتر و غنائم را معجزه ندانست بلکه معجزه اصلی انقلاب را ساختن جوانانی دانست که برای آرمان های خدایی حاضرند جان خود را فدا کنند.

رهبر انقلاب یک نگاه کلان و جدی به مسائل جهان دارند

حجت الاسلام قمی به دیدار روسای جمهور ونزوئلا، بولیوی و دیگر کشورها با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: به دلیل اخلاصی که مقام معظم رهبری در دوران مبارزه و زندگی خود داشته اند خداوند آنچنان چشمه های حکمت را در قلب و زبان ایشان جاری کرده است که مقامات کشورهای دیگر در دیدار با رهبر انقلاب وی را مرشد و الگویی برای انقلاب های مستقل دانسته و پندهای فراوانی را از ایشان می گیرند، نگاه رهبر نگاهی کاربردی است و اجازه نمی دهند مسائل جزئی او را از اهداف کلی باز دارند و یک نگاه کلان و جدی به مسائل جهان دارند.

آمریکا نسبت به گذشته در ضعف به سر می برد

وی با بیان اینکه جبهه تکاثر و کوثریان در طول تاریخ با یکدیگر درگیر بوده اند، گفت:  ابزار جبهه تکاثر، اقتصاد، اینترنت، شبکه های ماهواره، مزدوران منطقه،  افراد خودفروخته در داخل و افراد ساده و فاقد بصیرت هستند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ضعف جبهه تکاثر گفت: آمریکا امروز نسبت به گذشته در ضعف به سر می برد زیرا زمانی فکر می کرد که بعد از فروپاشی شوروی، رهبری واحد جهان را بر عهده می گیرد که این گونه نشد و اینک شکست هایی که در منطقه خورده است، در عراق و افغانستان نتوانست به اهداف خود برسد، در لبنان گیر افتاده است و در سوریه مجبور است که از مواضع خود دست بکشد.

خودساخته غربی ها امروز به جان خودشان افتاده است

حجت الاسلام قمی، داعش را ساخته غربی ها دانست که امروز به جان خودشان افتاده است و بیان داشت: مسئول آنچه که در پاریس اتفاق افتاد کسی جز دولت فرانسه نیست، جهان امروز باید قدردان جمهوری اسلامی و رهبری جمهوری اسلامی باشد زیرا اولین کشوری بود که خطر گروه های تروریستی را به دنیا گوشزد کرد و در مقابل آنها ایستاد.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر ترویج تفکر بسیجی، گفت: امروز تفکر بسیجی در عراق تحت عنوان حشدالشعبی، موجب شده تا جوانان عراقی وارد میدان شوند و تقریبا داعش را به بیرون برانند، این تفکر بسیجی و تفکر فرهنگی شهدا در سوریه و یمن نیز اثرگذاشته است و جوانان یمنی با تفکر بسیجی و سلاح های ابتدایی و نیمچه ابتدایی، سنگین و نیمه سنگین مقابل این ارتش سنگین ایستاده و مقاومت می کنند.

حجت الاسلام قمی افزود: امروز تفکر بسیجی در میان مردم مظلوم فلسطین نیز در حال ایفای نقش است.  جوانان فلسطینی متوجه شدند که انتظار کمک از دیگران داشتن نتیجه ای ندارد و  این بار خودشان دست به کار شده و با سلاح های سبک از قبیل سنگ، چاقو و بدن خود به میدان آمدند، شهید، زخمی و زندانی دادند و تعدادی از صهیونیست را به هلاکت رساندند.

وی در پایان تفکر بسیجی را نیازمند حمایت دانست و  ابراز امیدواری کرد که با یاری خداوند توفیق نهادینه شدن فرهنگ بسیج و فرهنگ شهدا در همه ما به وجود آید.

منبع:روابط عمومی فرمانداری پیشوا


ارسال نظرات