نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه امکانات در استان یزد، گفت: توزیع ناعادلانه امکانات در استان یزد، زمینه افزایش مهاجرت روستاهای جنوبی یزد را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۶۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: دخیل‌عباس زارع‌زاده در نشست‌خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج به معنای به کارگیری تمام استعدادهای نظام و استفاده از تمام شخصیت‌ها، توان‌ها و استعدادهای شکوفایی است که در نظام ما تبلور دارد است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد حضور طیف گسترده بسیج در تمام عرصه‌ها از جمله صنعت، فرهنگ، علم و دیگر عرصه‌ها هستیم و حتی در عرصه فرامرزی هم بسیج در کشورهایی که نیاز به حمایت این نظام دارند، حضور دارد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ بسیج در جامعه، تصریح کرد: امروز یکی از عطش‌های جدی جامعه ما، دانستن واقعیت‌ها است و انتقال واقعیت‌ها از مردم به مسئولان و از مسئولان به مردم به ویژه با توجه به فراگیری بسیار گسترده‌ای که در سیستم اطلاع‌رسانی و تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای که در کنار خبررسانی وجود دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه امروز آنطور که باید و شاید قدر خبرنگاران شناخته شده نیست، گفت: متاسفانه یکی از بزرگترین ضعف‌هایی که در جامعه ما وجود دارد همین موضوع است در حالی که در غرب توجه به خبرنگاران بسیار پرشور و گسترده است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان ما باید نسبت به مشکلات و جایگاه خبرنگاران تمهیدات ویژه‌ای بیاندیشند تا حداقل بخشی از مشکلات این قشر از جامعه رفع شود اما متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه این چنین جلساتی به واسطه نزدیک بودن به انتخابات برگزار نمی‌شود، گفت: باید به عنوان کسی که مدیون مردم است، نسبت به نتایج عملکردی که داشته، مردم را آگاه کند و مردم بدانند کسی که وظیفه‌اش خدمت برای آنها بوده، چه کرده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله برجام، افزود: مقام معظم رهبری مرتب به دنبال این بودند که برجام به نتیجه برسد و مذاکره کنندگان را دعا می‌کردند.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل برجام را شورای امنیت ملی تایید کرد و مجلس در زمینه چهارچوب اجرا رای داد و مقام معظم رهبری آن را تکمیل کردند و مسائلی که در مجلس دیده نشده بود را ایشان دقیق‌تر کردند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه پیگیری نحوه اجرایی شدن توافق در مجلس ایجاد شده، تصریح کرد: مباحثی از جمله بحث موشکی و توان نظامی کشور از خطوط قرمز اصلی ایران است و به هیچ عنوان چنین موضوعی قابل بحث نیست.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار ناشایست آمریکاییان با ملت ایران، گفت: پیش از انقلاب کاپیتولاسیون و حق توحش از جمله رفتارهای ناشایستی است که آمریکا با ایران داشته و بعد از انقلاب هم آمریکا انواع جنگ‌ها را با ایران داشته است.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه رفتار آمریکا با ایران به هیچ عنوان تغییر نکرده، گفت: آمریکایی که به دوست‌ترین دوستانش خیانت کرده و نمونه بارز آن صدامی است که تمام عیار در خدمت آمریکا قرار گرفت ولی روزی که آمریکا وی را مهره مفید تشخیص نداد، به راحتی این مهره را حذف کرد.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا به دنبال پیشرفت منطقه نیست بلکه به دنبال منفعت بردن از ثروت‌های این منطقه است و حتی زمانی که داعش دیگر به درد آمریکا نخورد، حتما سعی در حذف آن می‌کند.

وی تعامل ایران با جهان را بهترین تعامل بین‌المللی در جهان دانست و گفت: در موضوع برجام باید این دشمن را جدی بگیریم و تعهدات لازم را از این دشمن داشته باشیم و اجازه ندهیم که دشمن از روزنه‌های این توافق سوء استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مواقع افرادی منافع حزب خود را به منافع عمومی و منافع و مصالح ملی برتری می‌دهند، گفت: زمانی موفقیت حاصل می‌شود که همه به فکر منافع کل کشور و مردم باشند نه اینکه به فکر سود و منافع حزب خود حتی به قیمت خسارت به نظام باشد.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه اصولگرا و اصلاح‌طلب تحت قوانین انقلاب باید فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلب واقعی کسی است که به دنبال رفع مشکلات مردم باشند و وقتی سر کار می‌آید بخشی از مشکلات مردم را مرتفع نماید.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی به برخی دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: در حالی امروز در فضاهای مختلف از جمله فضای نظامی، علمی، توسعه فضاهای علمی و موارد مختلف دیگر حرف برای زدن در دنیا داریم که پیش از انقلاب هیچ دستاوردی از خودمان نداشتیم و هر چه که در کشور بود وارداتی بود.

وی موقعیت ایران را در جهان ممتاز برشمرد و افزود: کشور ما از نظر نفت مقام دوم جهان، از لحاظ گاز مقام اول جهان، در بحث معدن بیشترین عناصر در کشور ما وجود دارد و از لحاظ استراتژیک و جایگاه جغرافیایی در بهترین نقطه جهان قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد این است که هر حزبی که به عرصه خدمت به مردم می‌آید سعی می‌کند حزب مقابلش را از مسیر خارج کند و از تجربیات آنها بهره‌ای نمی‌گیرد.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز به مصیبت رکود برخوردیم به دلیل تضادهایی است که در اثر همین رویکرد ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع شعاری جدید و منحصر به کشور ما نیست بلکه تمام کشورهایی که در جاهایی ضربه سنگین خورده‌اند به خود اتکایی برگشته و از داشته‌های خود استفاده کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ژاپن بعد از جنگ جهانی به نقطه زیر صفر رسید و با تکیه به استعدادهای داخلی دوباره جان گرفت، چین هم به همین صورت بود و دیگر کشورها هم که با ضربه‌ای سنگین مواجه بودند، به این نوع اقتصاد روی آوردند.

زارع‌زاده با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که به ارز خارجی وابسته نباشد، گفت: اگر اقتصاد کشوری به این صورت باشد، به هیچ عنوان نمی‌توان به این اقتصاد ضربه وارد کرد.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وام 25 میلیونی خودرو، گفت: به جای اینکه این پول در اختیار مردم برای ازدواج جوانان قرار بگیرد، این حجم پول خیرات یک شرکت و یک صنعت شد.

وی تصریح کرد: اگر این مبلغ زیاد در زمینه اشتغال و رونق صنعت و تجارت کشور مصرف می‌شد، می‌توانست بخش مهمی از مشکلات جوانان جامعه را برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع خودرو مشکلی اصلی کشور ما نبود، گفت: اگر واقع این بن کارت‌هایی که برای خرید کالای ملی در نظر گرفته شده، جدی است چرا همانند بن خرید خودرو به صورت فوری اجرایی نمی‌شود که به صنعت تولید داخلی کمک کند.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه مجلس با دولت فعلی همکاری بسیار بیشتری با دولت قبلی دارد، گفت: در استان یزد هم تعامل بسیار خوبی بین نماینده 5 شهرستان مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق با مدیران صورت گرفته است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان یزد تابلو تمام عیار بی‌عدالتی است و شمال جنوب استان تفاوت بسیار زیادی با هم دارد.

وی ادامه داد: شمال استان یزد جمعیت فوق ظرفیت را به خودش جذب کرده و مرکز استان به حالت خفگی در آمده چرا که امکانات در این شهرها متمرکز شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ما مخالف ایجاد امکانات نیستیم، گفت: حرف ما این است که امکانات به صورت عادلانه تقسیم شود که مهاجرت به یک آسیب تبدیل نشود.

زارع‌زاده ادامه داد: الان بسیاری از روستاهای جنوبی شهرستان هستند که به صورت کامل تخلیه شده‌اند و مردم آنجا به نقاط دیگر استان یزد مهاجرت کرده‌اند.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستانهای خاتم، ابرکوه، بهاباد، بافق و مهریز برای جذب جمعیت زمینه بسیار بهتری برای زندگی دارد.

وی تصریح کرد: الان شهرستان مهریز باغ‌شهر استان یزد است و اگر امکانات لازم در این شهرستان ایجاد شود، مهاجرت به این شهرستان افزایش می‌یابد، همچنین خاتم و دیگر شهرستان‌های این حوزه زمینه جذب جمعیت و مهاجر از دیگر نقاط استان را دارد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان خاتم یکی از افتخارهای استان یزد است، گفت: اگر همان امکاناتی که به شهرستان‌های شمالی یزد داده شده به بهاباد هم داده می‌شد، مردم این شهرستان به حاشیه شهر یزد مهاجرت نمی‌کردند و زندگی آنها به مشکل و سختی نمی‌خورد.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان در شهرستان هرات و مروست آنقدر مشکل و درد وجود دارد که اگر یک نماینده شبانه‌روزش را برای دفاع از مردم این شهرستان بگذارد باز هم وقت کم می‌آورد.

وی  ادامه داد: شهرستان ابرکوه هم یکی از کهنترین و با افتخارترین شهرستان‌های استان یزد به حساب می‌آید و از لحاظ گردشگری، موقعیت کشاورزی و موارد دیگر کم نظیر است ولی متاسفانه با مسئله رانتی که در گذشته در استان یزد وجود داشته، این شهرستان در محرومیت باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان بهاباد هم افتخارات بزرگی برای یزد و ایران داشته ولی متاسفانه سرمایه‌های این شهرستان از جمله چادرملو را بردند و فقر و سختی را برای شهرستان باقی گذاشتند.

تسنیم/

 

ارسال نظرات