كيانوش رستمي عنوان نايب‌قهرمان مسابقات جهاني وزنه‌برداري را از آن خود كرد.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۱۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، ملي‌پوش كشورمان در شرايطي در هيوستون امريكا در مبارزه با حريفان يك مدال نقره و يك برنز را در دسته 85 كيلوگرم به گردن آويخت كه تمامي نمايندگان ايران در اين مسابقات از كسب مدال باز مانده بودند. نواب نصير‌شلال نيز بامداد امروز در دسته 105 كيلوگرم روي تخته رفت. 

در ششمين روز از مسابقات جهاني 2015 رستمي در حالي روي تخته رفت كه چشم اميد كادرفني و دوستداران اين رشته به او بود. سه وزنه‌بردار اعزامي ايران به هيوستون با عملكردي ضعيف و دور از انتظار دستشان به مدال نرسيده بود. با اين وجود ملي‌پوش 85 كيلويي كشورمان در نهايت توانست در رقابت با حريفان سرسختش بر سكوي نايب‌قهرماني جهان بايستد. در حركت يك ضرب رستمي با مهار وزنه 173 كيلوگرم، پس از وزنه‌برداران چين و روسيه مدال برنز را به دست آورد. در حركت دوضرب ملي‌پوش ايراني وزنه 214 كيلويي را مهار كرد، اما در مهار وزنه‌هاي 218 و 219 كيلو ناموفق بود. كيانوش رستمي در مجموع دو حركت با ركورد 387 كيلو، مدال نقره را به گردن آويخت. در اين وزن آرتيم اوكولف روس با ركورد 391 كيلوگرم بر سكوي قهرماني جهان ايستاد. رستمي در شرايطي به نايب‌قهرماني جهان بسنده كرد كه در سال‌هاي 2011 و 2014 عنوان قهرماني را از آن خود كرده بود. نايب‌قهرماني او همچنين سبب شد تا تيم ملي كشورمان براي اولين بار به جدول مدال‌هاي مسابقات جهاني امسال راه پيدا كند. 

رؤياي طلاي المپيك
نايب‌قهرمان جهان اميدوار است در المپيك ريو يك بار ديگر مدال طلا را به چنگ بياورد. كيانوش رستمي پس از نايب‌قهرماني در امريكا اظهار داشت: «من فكر مي‌كنم در يك‌ضرب خوب كار نكردم. مي‌توانستم عملكرد بهتري در يك‌ضرب داشته باشم، براي اين آمدم كه در دوضرب جبران كنم. شايد تا مدت‌ها به اين فكر كنم كه چطور شد من اين وزنه را از پشت انداختم. اصلاً نمي‌توانم فراموش بكنم. من به المپيك خيلي اميدوارم. مي‌خواهم هم به مدال طلا برسم و هم ركورد المپيك و جهان را آنجا بشكنم. من تاكنون دوبار در رقابت‌هاي جهاني به ركورد حمله كردم و موفق نبودم، اما اميدوارم المپيك ريو المپيك من باشد.» رستمي سؤال خبرنگار امريكايي مبني بر اينكه هنگام وزنه زدن با خودت چه مي‌گويي را اينگونه پاسخ داد: «من در آن لحظه از خدا كمك مي‌خواهم و مي‌خواهم كه او در رسيدن به موفقيت به من كمك كند. اين كاري است كه من عادت دارم و هميشه انجام مي‌دهم.»

مدالي به ارزش طلا
كيومرث هاشمي كسب اولين مدال در مسابقات جهاني وزنه‌برداري توسط رستمي را قابل تقدير خواند. رئيس كميته ملي المپيك از عملكرد اين وزنه‌بردار تمجيد كرد: «از دلاوري و روحيه جنگندگي كيانوش لذت بردم. او آنقدر خوب و غيرتي وزنه زد كه هر ايراني از هر جاي دنيا به او افتخار مي‌كند. كيانوش يكي از اميدهاي اصلي ايران در بازي‌هاي المپيك ريو خواهد بود كه قطعاً در آنجا با انگيزه‌تر و قوي‌تر ظاهر خواهد شد تا به حقش كه طلاي المپيك است برسد.»

حسرت هاشمي براي كسب مدال
علي هاشمي هم از رسيدن به مدال جهاني بازماند. ملي‌پوش وزن 94 كيلوگرم ايران با عملكرد ضعيفي در رده هشتم دنيا قرار گرفت. هاشمي در هفتمين روز رقابت‌ها، در پايان حركت يك‌ضرب با ثبت ركورد 173 كيلوگرم در رده هشتم قرار گرفت. در دوضرب نيز با ركورد 207 كيلوگرم از رتبه هشتمي بالاتر نيامد و در مجموع دو حركت نيز با 380 كيلوگرم در رده هشتم جهان ايستاد. 

مرادي مي‌تواند در ريو وزنه بزند
با موافقت رئيس فدراسيون بين المللي وزنه‌برداري، سهراب مرادي شرايط حضور در بازي‌هاي المپيك 2016 ريودوژانيرو را به دست آورد. تاماش آيان، رئيس فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري با تأييد اين موضوع گفت: «نه قصد دارم و نه مي‌خواهم كه جلوي ورود وزنه‌برداران خوب را به رقابت‌هاي بزرگ بگيرم. شما براي حضور مرادي يك فرصت داريد و من با آن موافقت مي‌كنم. رقابت‌هاي جام فجر را به بعد از روز اول ژوئن (11 خرداد) تغيير بدهيد. همچنين من به شخصه سهراب مرادي را به يكي از رقابت‌هاي ديگر دعوت مي‌كنم تا بتواند شرايط حضور در المپيك را پيدا كند. همچنين من يك نماينده ويژه تعيين مي‌كنم كه از او كنترل دوپينگ ويژه داشته باشد و بتواند در المپيك به عنوان يك وزنه‌بردار پاك حاضر شود.» 

مولايي و جاي خالي بهداد سليمي
فردا و در آخرين روز رقابت‌هاي جهاني 2015، مسابقات دسته 105+ برگزار مي‌شود. در شرايطي كه بهداد سليمي اميد اول تيم ملي براي كسب مدال طلا به دليل مصدوميت به هيوستون اعزام نشد، بهادر مولايي در گروه B روي تخته مي‌رود.
ارسال نظرات