مولّف کتاب «راز قطعنامه» با بیان اینکه برخی به دنبال تحمیل این قطعنامه ها به رهبر معظم انقلاب و امام راحل بوده اند، بیان کرد: بازیگر اصلی قطعنامه 598تا 2231را همه می شناسند، اما کسی جرأت مقابله با آنان را ندارد.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۱۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، به نقل از بویرخبر ، کامران غضنفری محقق و پژوهشگر و نویسنده کتاب «راز قطعنامه» در نشست دانشجویی که به همت بسیجی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شده بود به مبانی قطعنامه 598و قطعنامه 2231یا همان برجام اشاره کرد و گفت: در این دو برهه همگان شاهد خواهند بود که چگونه این آقایان جام زهر را به امام و رهبر انقلاب نوشاندند.

برخی از همین آقایان قطعنامه 958را به امام تحمیل کردند
وی در ابتدای سخنان خود به جنگ هشت ساله و پذیرش قطعنامه 598در سال 67و تفکرات برخی از آقایان برای پذیرش این قطعنامه توسط امام راحل اشاره کرد و گفت:برخی از این آقایان که امروز هر روز به هرطریقی خود را طلایه دار این انقلاب می دانند قطعنامه را به امام تحمیل کردند.
 
نویسنده کتاب راز قطنامه یکی از دلایل پذیرش قطعنامه 598را استحاله برخی از خواص در آن برهه دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) در تاریخ 21/3/62 فرموده‌اند، اگر بعضی از منحرفین و منافقین بین مردم بیفتند و بگویند که جنگ را تمام کنید شما هم قبول کنید، بدانید که اسلام در خطر کفر است.
غضنفری با تأکید بر اینکه سوالی که مطرح می‌شود این است که چه شد امام خمینی(ره) که با چنین دیدگاهی از اول جنگ تا پایان جنگ این مسیر را مستقیم جلو می‌رود بدون اینکه ذره‌ای از این مسیر منحرف شود، افزود: درست 10 روز بعد از 13تیرماه 67 یعنی 23 تیرماه پذیرش قطعنامه به ایشان تحمیل می‌شود و دقیقاً اوضاع 180 درجه تغییر می‌کند؟!

تفکرات آقایان تفکراتی بر اساس صلح حدبیه بود
وی یکی از دلایل پذیرش قطعنامه 598 در اواخر جنگ هشت ساله را تفکرات برخی از این آقایان دانست و افزود: در حالی که 10 روز قبل از آن امام(ره) مردم را جهت حضور در جبهه و مقابله با آمریکا و اذناب آمریکا دعوت می‌کنند و می‌فرمایند غفلت از مسائل جنگ خیانت به رسول الله(ص) است و خائن به رسول الله جایگاهش در درک جهنم خواهد بود، چگونه می‌توان قبول کرد؟ در جلسه 23 تیرماه 67 چه اتفاقی می‌افتد؟
غضنفری ابراز کرد: آقای هاشمی چند تن از مسئولین دیگر را با خودش همراه می‌کند و به نزد امام می‌روند،قبل از این جلسه هم آقای هاشمی به کرّات سراغ امام خمینی(ره) رفته بود و با اصرار هر چه تمام‌تر از ایشان خواسته بود که آتش بس را بپذیرند و صلح انجام شود ولی حضرت امام خمینی(ره) سرسختانه مقاومت کرده و پاسخ رد می‌دادند.

این آقایان گوش به فرمان ولی نبودند
نویسنده کتاب راز قعطنامه به رویکرد و تحرکات مسئولان نظام و گوش ندادن به فرمان امام در استقامت و توجه به مایحتاج جنگ اشاره کرد وگفت: در زمان جنگ تحمیلی عراق 80درصد از بودجه خود را صرف جنگ کرده بود و این صورتی بوده که مسئولان آن زمان به نخست وزیری میر حسین موسوی فقط 10درصد از بودجه را صرف جنگ کرده بودند که نشان دهنده بارز گوش ندادن این مسئولان به سخنان امام بود.

چرا هنوز مسئولی این سخنان را تکذیب نمی کند
غضنفری به سخنان مهم در کتاب راز قطعنامه و آرشیو بودن این مطالب اشاره کرد و گفت: تمامی موارد مذکور در این کتاب واقعیت دارد وگرنه کدام مسئول تا به حال این موضوعات را انکار کرده و یا در مقابل آن قرار گرفته است.

وی به برخی از نکات بارز پذیرش قطعنامه و نقش بارز مسئولان در آن اشاره کرد و گفت: روابط محسن رضایی با هاشمی رفسنجانی همیشه صمیمانه و گرم بوده،شاید به جرأت بتوان گفت که در حدود سه دهه است که آقای رضایی در زمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی بازی می‌کند، همچنان که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و در انتخابات سال 92 در هر دو در زمین هاشمی بازی می‌کرد و البته آقای هاشمی هم از خجالت ایشان درآمد.

امام مخالف پذیرش قطعنامه بود
مولّف کتاب «راز قطعنامه» با بیان اینکه محسن رضایی نقل می‌کند که در یکی از جلسات که آقای هاشمی به امام اصرار می‌کند باید بپذیرید و ما مجبوریم قطعنامه را امضاء کنیم، گفت: امام ناراحت می‌شوند و پاسخ منفی می‌دهند.
غضنفری ابراز کرد: در جلسه ای دیگری هاشمی، منتظری و دیگران را همراه خود کرده و نزد امام رفتندتا اینکه شروع می‌کنند راجع به بدی اوضاع مملکت صحبت کردن امام بلند می‌شوند و جلسه را ترک می‌کنند و به حرف‌های آنها اعتنایی نمی‌کنند.

اهرم فشار آقای هاشمی در پذیرش دو قطعنامه بارز است
وی اهرم فشار آقای هاشمی و دوستان را یکی از دلایل پذیرش قطعنامه از سوی امام دانست و افزود: این در صورتی است که برخی از این آقایان چهار ماه قبل از پذیرش قطعنامه ،این قطعنامه را امضاء کرده بودند، همان چیزی که در قطعنامه های لوزان، ژنو و آخر برجام مشاهده کردیم.
مولّف کتاب «راز قطعنامه» تصریح کرد:در جلسه 23 تیر نهایتاً فشار را آقای هاشمی رفسنجانی بر حضرت امام وارد می‌کنند و ایشان را وادار به پذیرش قطعنامه می‌کنند.
غضنفری به گزارش های ارسالی این آقایان به امام در مورد پذیرش قعطنامه اشاره کرد و گفت: این آقایان پنج، شش گزارش را جلوی حضرت امام می‌گذارند،یک گزارش از فرماندهی وقت سپاه، یک گزارش از فرماندهی ارتش، گزارشی از نخست وزیر وقت راجع به اوضاع اقتصادی و گزارشی از وزیر اقتصاد و گزارشی از رئیس برنامه و بودجه آقای روغنی زنجانی که در گزارش خود بیان کرده بودند که کفگیرمان به ته دیگ خورده است و دیگر اصلاً پول نداریم و گزارشی هم آقای سیدمحمد خاتمی که آن زمان مسئول تبلیغات ستاد کل بودمبنی بر اینکه مردم دیگر به جبهه‌ها نمی‌روند و از جبهه‌ها استقبال نمی‌شود.

تفکرات این آقایان بعد از 25سال منجر به پذیرش قعطنامه 2231شد
وی با بیان اینکه آین آقایان چهره خودشان را بعد از 25سال امروز نشان داده اند و تاریخ درباره آنان گواهی خواهد داد، بیان کرد:این آقایان که در آن برهه با این گزارش‌ها همگی دستانشان را به نشانه تسلیم بالا برده بودندو امروز همان تفکر باعث شد که قطعنامه جدید به نام 2231را قبول کنند.
غضنفری به سخنان امام راحل بعد از پذیرش قطعنامه 598اشاره کرد و گفت: امام راحا بعد از پذیرش قطعنامه 598 فرمودندريالمن این جام زهر را سر می‌کشم و در جایی دیگر می‌فرمایند: قبول این مسئله برای من از زهر کشنده‌تر است.
 
وی ادامه داد: امام بعد از پذیرش قطعنامه تا روز رحلت دیگر با هیچ گروه و شخصی که برای دیدار می‌رفتند صحبت نکردند و همه صحبتهایشان را قطع کردند و اگر بخواهیم مثالی دیگر بیاوریم در صحیفه امام خواهیم دید که از روز قطعنامه تا زمان رحلت امام ایشان هیچگونه سخنرانی نکردند.
مولّف کتاب «راز قطعنامه» به چند نمونه از گزارش های ارسال شده به امام در جهت پذیرش قطنامه 598اشاره کرد و افزود:آقای روغنی زنجانی مسئول خزانه داری دولت وقت موسوی در گزارشی به امام گفته بودند که پولی دیگر برای هزینه جنگ وجود دارد و دولت در حال ورشکسته شدن است.
غضنفری به تناقص گویی این آقایان بعد از سالها از پذیرش قطعنامه اشاره کردو گفت:محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران در گزارش نقل کرده که چند وقت بعد میرحسین موسوی نخست‌وزیر به من گفت که این چیزی که روغنی زنجانی گزارش داده است، نظر دولت نبوده یعنی تلویحا می‌گوید که این گزارش روغنی زنجانی است که داده شده است ولی این در صورتی بوده که خود روغنی بعد از سالها در مصاحبه ای گفته بود که خود میر حسین موسوی گفته بود که چنین نامه ای به امام نوشته شود.

چرا این آقایان فقط 10درصد بودجه را به جنگ اختصاص می دادند
وی ادامه داد: در آن برهه امام خواهان در رأس قرار دادن جنگ از سوی مسئولان بود ،ولی در عوض مسئولان فغقط 10یا 15درصدبودجه را معطوف جنگ کرده بودند و از خزانه خالی حرف می زدند، سخنی که امروز برخی دیگر از این آقایان از آن دم می زنند و خرانه را خالی می دانند و یکی از اهداف پر شدن این خزانه را دوستی با غرب و پذیرش قطعنامه جدید می دانند.
 
مولّف کتاب «راز قطعنامه» تأکید کرد: طی 8 سال جنگ فقط حدود 12 درصد بودجه کشور را هزینه کردیم، آیا این بدان معنی است که جنگ مسئله اصلی کشور بوده است و یا اینکه در نظر آقایان مسئول در آن زمان، جنگ نه تنها اصل نبوده که فقط یک مسئله فرعی و دست چندم تلقی می‌شده است.

خودشان اعتراف کردند
وی یادآور شد: آقای هاشمی در مصاحبه‌ای در سال 61 بعد از قضایای فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس اعتراف جالبی می‌کند و می‌گوید، ما در جنگ 10 الی 15 درصد بودجه را به این امر اختصاص داده‌ایم، اما عراق حدود 80 درصد بودجه‌اش را برای جنگ مصرف می‌کند.
غضنفری به عکسل العمل امام راحل به اینگونه گزارش ها اشاره کرد و گفت:حضرت امام جواب این‌گونه افراد و طرز تفکر و بینش‌ها را جلوتر داده بودند و فرمودند که اشتباهشان در همین است که خیال می‌کنند زیادی جمعیت و زیادی اسلحه کار را انجام می‌دهد و نمی‌دانند که این چیزی که کار را انجام می‌دهد بازوی قوی افراد است.
مولّف کتاب «راز قطعنامه» تصریح کرد: این قایان باید بدانند که پیروزی را شمشیر نمی‌آورد، پیروزی را خون می‌آورد، پیروزی را افراد و جمعیت‌های زیاد نمی‌آورد، پیروزی را قدرت ایمان می‌آورد.

دشمن اهل حربه است
غضنفری به حربه دشمن بعد از پذیرش قطعنامه اشاره کرد و گفت: سه روز بعد از پذیرش قطعنامه، عراق لشکرهای خودش را در جنوب وارد کشور می‌کند و تا نزدیکی‌های اهواز پیشروی می‌کند و بخش‌های وسیعی از کشور را دوباره می‌گیرد، با یک پیام دو سطری حضرت امام که توسط تماس تلفنی حاج‌احمدآقا(ره) به آقای رحیم صفوی گفته شد اوج اقتدار رزمندگان را همه دیدند.
مولّف کتاب «راز قطعنامه» به پیام امام به رزمندگان در جبهه ها اشاره کرد و افزود: امام به رزمندگان گفتند،اینجا نقطه تقابل اسلام و کفر است، اینجا جایی است که باید متر به متر جنگید و هیچ چیز از هیچ کس پذیرفته نیست، یا سپاه، دشمن را به عقب می‌راند یا برای همیشه یک سپاه ذلیل و مرده‌ای می‌شود.
وی ابراز کرد: این پیام را رحیم صفوی دریافت می‌کند و به فرماندهان لشکرها و گردانها می‌رساند و ظرف دو ساعت آنچنان جهنمی برای تانک‌های عراقی ایجاد می‌شود که تانک‌ها همین‌طور یکی یکی منفجر می‌شدند، بعد آقای محسن رضایی در سالها بعد می‌گوید: وقتی که قوای عراق آمدند و آن حمله آخر را انجام دادند و تا نزدیک اهواز آمدند ما یک عملیات سرنوشت‌ساز را طراحی کردیم و خلاصه لشکرها را بسیج کردیم و قوای عراق را بیرون راندیم.
 
مولّف کتاب «راز قطعنامه» با بیان اینکه مشکل ما توپ و تانک و اسلحه و مهمات نبود، ادامه داد:آقای ذرضایی بگویدچرا وقتی ما توانستیم عراق را در عرض سه روز از خاک وطن بیرون برانیم و بیش از 18لشکر زرهی آنان را منهدم کنیم ،شمار حرف از صلح زدید.

روزگار قطعنامه 2231همانند روزگار قطعنامه 598است
غضنفری به قطعنامه 2213سازمان ملل در پذیرش برجام اشاره کرد و گفت=ت:روزگار این قطعنامه همانند قطعنامه 598بوده که تاریخ دوباره آن را برای ما بازگو خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امروز همان گروهی که قطعنامه 598را طرفداری کردند در قطعنامه 2231نیز دست داشته اند، بیان کرد: این آقایان امروز هم دم از خزانه خالی زدند، هم گفتند ما دیکر توان مقابله نداریم، باید گوش به فرمان کد خدا باشیم.
مولّف کتاب «راز قطعنامه» با بیان اینکه تفکرات این آقایان در 25سال از قطعنامه 598با هم یکسان است و بیشتر به دنبال پذیرش زلیلانه بوده اند تا اقتدار ملت، گفت: اینها کسانی هستند که عزت و قدرت مردم را نادیده گرفته اند و دوستی با غرب و دشمن را مقدم می شمارند.

رهبری معظم انقلاب کدام پیروزی شما را تبریک گفت
غضنفری ادامه داد: این آقایان در عرض دو سال مذاکره دم از سه پیروزی زدند و هر بار با این پیام که ما پیروز شده ایم آمدند ، اما آیا رهبر ملت پیروزی آنان تبریک گفت،نه؟!
وی با بیان اینکه اصلاً در این مذاکرات ما پیروز نبوده ایم، بیان کرد: تنها پیام رهبری بعد از پذیرش برجام این بوده که این توافقنامه دارای مواردی ابهام برانگیز و مضر امنیت ملی بوده که اگر از منظر دیگری به آن نگریسته نشود برای آینده جمهوری اسلامی ایران خطر آفرین خواهد بود.
 
 
ارسال نظرات