توسط دانشجویان اشکذری و یزدی:

برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله در دانشگاه اصفهان

این مراسم هر ساله توسط دانشجویان یزدی در این دانشگاه،با شکوهی خاص برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۳۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر،هرساله دانشجویان یزدی سنت دیرینه عزاداری اباعبدالله را در دانشگاه اصفهان بر پا می کنند.

پیشینه این مراسم از زبان علی خوانین زاده دانشجوی اشکذری دانشگاه اصفهان به شرح زیر میباشد:

کانون عشاق الحسین به مدت 20 سال است که فعالیت می کند که این کانون با اسممدیدا(مجموعه دانشجویان یزدی دانشگاه اصفهان) به صورت مستقل وبا کمک های مردمی و دانشجویان کار خودش را آغاز کرد ودر سال 88 به پیشنهاد ریاست وقت دانشگاه "آقای رامشت" ، عضو کانون ها و زیر نظر امور فرهنگی دانشگاه قرار گرفت.

از جمله فعالیت های این کانون می توان به برگزاری هر ساله مراسمی وزین و در شآن اباعبدالحسین اشاره کرد که به مدت سه شب می باشد و در شب آخر عزاداری ، مراسم سینه زنی یزدی برگزار می شود.

طی پنج،شش سال اخیر، پخت آش گندم مخصوص یزد(آش امام حسین) نیز با کمک خود دانشجویان، این مراسم را پر بارتر نموده است.

امسال نیز طی سنوات گذشته این مراسم به مدت سه شب برگزار گردید که در شب اول با حضور مداحی از اصفهان وسخنرانی از کاشان برگزارشد.

در شب سوم مراسم سینه زنی یزدی با نوای گرم مداح اهل بیت"کربلایی سعید میرزایی" (نوحه خوان هیئت باغ گندم یزد) آغاز و در پایان از عزاداران با آش یزدی پذیرایی گردید.

ودر پایان این مراسم عظیم و با شکوه کانون عشاق الحسین دانشگاه اصفهان از مداحی کربلایی سعید میرزایی وآشپزان اشکذری از جمله آقایان جواد ماندگاری،حسین بابارحیم ،سعیدخوانین زاده و کلیه کسانی که در این مراسم زحمت کشیدند تشکر ویژه به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار