خبرهای داغ:
امام‌جمعه همدان گفت: بزرگ‌ترین ویژگی بسیج این است که باخدا عهد بسته‌ و سنت‌های الهی را زنده و بدعت‌های شیطانی را نابود می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۶۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، افزود: تقوا باید از بینش و معرفت صحیح دینی نشأت‌گرفته و تمام شئون زندگی را تحت تأثیر قرار دهد و ما را از همه گرفتاری‌ها دنیا و آخرت نجات دهد و به سعادت ابدی نائل سازد.

وی با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان، بسیج سازان و کسانی که بسیج را تقویت می‌کنند، اظهار داشت: شجره طیبه بسیج باید ریشه‌ای بررسی و همگان از میوه شیرین این شجره طیبه شیرین‌کام شوند.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه یکی از بهترین اقدامات امام خمینی (ره) تشکیل بسیج مستضعفان است، عنوان کرد: چند روز قبل شماری از بسیجیان با مقام معظم رهبری دیدار و حضرت آقا راجع به عظمت بسیج صحبت کردند.

محمدی با تأکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، بیان داشت: در این راستا باید سخنان ایشان را چند بار گوش دهیم و نکته برداری کنیم.

وی بابیان اینکه متأسفانه برخی درک ضعیفی از بسیج دارند، گفت: در تصور این افراد وقتی می‌گویند بسیج، به ذهنشان می‌رسد که بسیجی یعنی کسی که به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شود و یا شهید و یا مجروح می‌شود و کمتر پیش می‌آید که کسی سالم برگردد.

محمدی با اشاره به اینکه حضور در جبهه‌های جنگ تنها یکی از وظایف بسیجی بودن واقعی است، افزود: امیرالمومنین(ع) نمونه یک بسیجی واقعی و تمام‌عیار بودند و حضرت امام خمینی (ره) نیز همیشه می‌گفتند خدایا مرا با بسیجیانم محشور کن که این نشان از اهمیت و جایگاه والا بسیج دارد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت توانمند و پر ثمره‌ای است که شکوفه‌های آن بوی حدیث عشق می‌دهد، اظهار داشت: در فراز دیگری از امام (ره) بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهد و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح باشد، و بسیج لشکر مخلص خداست.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه نخستین شاخصه بسیجی بودن معرفت و بصیرت است که حق را از باطل جدا می‌کند، عنوان کرد: خیلی‌ها به کربلا رفتند اما حق را از باطل نمی‌شناختند و به همین دلیل یزید را معیار قراردادند و امام حسین (ع) را بیگانه می‌دانستند.

محمدی بابیان اینکه بسیجی‌ها با مرگ و کشته شدن درراه حق عهد و پیمان بسته‌اند و کشته شدن درراه خدا آرزوی آن‌ها است، بیان داشت: بسیجیان جوانان بی‌رنگ‌وریایی هستند که در جامعه هیچ پست و مقامی ندارند لذا حضرت امام خمینی (ره) فرمودند آن‌هایی که بدون چشم‌داشت به پست و مقام و فقط برای رضایت خدا جان‌فشانی می‌کنند در محضر خدا بهترین پاداش‌ها را خواهند داشت.

* اگر همه اقشار بسیجی باشند جامعه دچار تزلزل نمی‌شود

وی گفت: یکی از نشانه بسیجی بودن این است که آیه‌های قرآن را می‌خواند ولی به‌سادگی از آن‌ها عبور نمی‌کند بلکه آن‌ها را عملیاتی می‌کند.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین ویژگی بسیجی‌ها این است که باخدا عهد بسته‌اند و سنت‌های الهی را زنده و بدعت‌های شیطانی را می‌کشند، افزود: در چهارشنبه آخر هرسال چندین میلیارد تومان برای وسایل آتش‌بازی هزینه می‌شود درحالی‌که این مبالغ را می‌توان برای توسعه کشور به کار برد.

محمدی همچنین یکی از نشانه‌های بارز بسیجی بودن را شکستن بدعت‌ها و احیای سنت‌های الهی عنوان کرد و اظهار داشت: اساتید دانشگاه‌ها باید بسیجی باشند تا دانشجویانی بسیجی تربیت کنند.

وی بیان داشت: آل سعود و کسانی که در منطقه جنایت‌های هولناک ایجاد می‌کنند گرفتار بدعت‌های شیطانی شده‌اند و خودشان خبر ندارند.

امام‌جمعه همدان در ادامه عنوان کرد: یک بسیجی اهل معرفت رهبرش را می‌شناسد و به رهبرش اعتماد کامل دارد بنابراین سرسوزنی در انجام دستوراتش تردید به خود راه نمی‌دهد.

محمدی بابیان اینکه امیدواریم مسئله بسیجی بودن همگانی شود، گفت: اگر همه اقشار جامعه بسیجی باشند جامعه دچار تزلزل نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن اربعین امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: در خاک عراق موکب‌های بسیاری برای پذیرایی از زائران کربلا برپاشده است و باید در ایران نیز مقدمات برای پذیرایی از زائران در زمان بازگشت به کشور فراهم شود.

محمدی فراهم کردن مقدمات را مانور بزرگ قدرت شیعیان در برابر دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: فراهم کردن مقدمات پذیرایی از زائران سنت حسنه است که امیدواریم بتوانیم همواره این سنت را زنده نگه‌داریم.

وی همچنین به مسئله نفوذ اشاره کرد و بابیان اینکه دشمن گاهی در یک فرد و گاهی به‌طور جمعی در افراد نفوذ و دیدگاه‌ها را دگرگون می‌کند، عنوان کرد: خدا نکند که کسی شست‌وشوی مغزی شود چراکه بدترین کارها برترین کار و بهترین کارها را بدترین کار می‌داند بنابراین باید مراقب باشم و شب و روزبه خدا پناه ببریم و با افراد صاحب‌نظر و اهل بصیرت مشورت کنیم.

انتهای پیامم/

ارسال نظرات