خبرگزاری بسیج: مراسم رونمایی از کتاب آیینه آفتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۹۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مراسم رونمایی از کتاب آیینه آفتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» با حضور "هدایت‌الله جمالی‌پور" معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری و مجتبی رحمان‌دوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، در سالن شیخ طوسی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

 حامد پوررستمی نویسنده کتاب آیینه آفتاب در این مراسم در سخنانی گفت: بیشترین جزء این کتاب در ماه مبارک رمضان به قلم تحریر در آمد و در این کتاب با تمام وجود فراز و فرودهای نهج‌آلبلاغه با نشاط  و غم آن احساس شد.

وی تصریح کرد: این کتاب به منظور ارزیابی به دانشکده معارف نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب عرضه شد. ما سعی کردیم در این کتاب معارف ناب نهج‌البلاغه را با مثال‌های روز و به شکل نمودار عرضه کنیم.

 پوررستمی بیان داشت: این کتاب در سه بخش تنظیم شده است بخش اول شامل پیدایش تا پالایش، امام علی(ع) قرآن و قرآن ناطق و تمدن اسلامی، قسمت دوم بر اساس مبانی نظری بوده که شامل یکتایی بی همتا، بازگشت و حلقه‌های وصل آسمانی و بخش سوم شامل منش های سبک زندگی است.

 این نویسنده گفت: در این کتاب سه رابطه امام علی(ع) و قرآن، ظرفیت معرفت و معیت مطرح شده است.

 وی افزود: در قسمت بعد ابعاد سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی را بیان کردیم امام علی(ع) به اعراب فرمودند شما در تمدن خود از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در بدترین وضع بودید و پیامبر(ص) شما را به بلندا و اوج تمدن رساند.

 پوررستمی در پایان خاطرنشان کرد: نهج البلاغه مهمترین آبشخور قسمت نرم افزاری سبک زندگی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند مهمترین جوهره جامعه سبک زندگی است و جوهره سبک زندگی ایمان بوده و آبشخور ایمان امیرمومنان علی(ع) است.

 درپایان این مراسم از کتاب آیینه آفتاب رونمایی شده و همچنین از نویسنده کتاب تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات