خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین گفت: اگر این وضعیت حاکم بر بسیج باقی مانده و خطوط قرمزها را رعایت کند و بر جناح‌های خاص نغلتد و آگاه باشد که فرو غلتیدن بر سیاست‌های روزمره از عظمت و کارایی بسیج کم می‌کند در آینده نیز موفق خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۱۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ابوالقاسم علیدوست طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه ما می‌توانیم سه نگاه به بسیج داشته باشیم گفت: یک نگاه بیان می‌کند که بسیج یک نهاد مردمی است که در خانه انقلاب شکل گرفت و به عنوان یک تشکیلات امین مدافع انقلاب خود را نشان داد و اکنون که حدود 36 سال از عمرش می‌گذرد هنوز به عنوان چنین نهادی مطرح است.

وی ادامه داد: نگاه دوم به بسیج یک گفتمان و یک فرهنگ است که درگیر اداره، اسم و رسم نیست و ممکن است خود را در یک شخص ، یک نهاد و یا در حاکمیت نشان دهد و تأکید من بیشتر بر این مورد است.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: نگاه سوم بیان می‌کند بسیج نهادی است که نه تنها در خانه انقلاب و در ایران؛ بلکه نهادی است که قابل کپی برداری بوده و امروز در عراق، سوریه و یمن آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: بسیج یک فرهنگ انسانی است و اختصاص به اسلام ندارد و یک کشور غیرمسلمان نیز می‌تواند از این فرهنگ استفاده کند و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که بسیج را در هر سه سطح ببینند.

آیت الله علیدوست گفت: بسیج از ابتدا یک نهاد مردمی، خانه انقلاب، مقید به خط قرمزها و فراجناحی بوده است و کافی بود که در خانه انقلاب باشید و رهبری امام(ره) و ولایت فقیه را بپذیرید و عضو این نهاد باشید.

وی تصریح کرد: اگر این وضعیت حاکم بر بسیج باید باقی مانده و خطوط قرمزها را رعایت کند و بر جناح‌های خاص نغلتد و آگاه باشد که فروغلتیدن بر سیاست‌های روزمره از عظمت و کارایی بسیج کم می‌کند بسیج در آینده نیز موفق خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه بسیج نباید به کارهای زودگذر و لو اینکه نمود بیشتری داشته باشد بپردازد گفت: بسیج باید در اقتصاد مقاومتی،کرسی‌های نظریه‌پردازی و مباحث علمی فعال باشد و سعی کند در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشد و خطوط قرمز را حفظ کند و خود را از آسیب‌ها دور نگه دارد.

ارسال نظرات