خبرهای داغ:
مراجع عظام تقلید با تاکید بر نقش مهم و خطیر بسیج در کشور گفتند: بسیج، نیروی آماده، مخلص و با انگیزه ای است که به عنوان یکی از ابتکارات عظیم امام خمینی(ره) تاسیس گردید و به برکت انقلاب اسلامی ایران آثار فراوانی در همه صحنه های اجتماعی این کشور بر جای گذاشت.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۱۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سازمان بسیج مستضعفین در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و امروز بیش از 23 میلیون و 800 هزار نفر به صورت رسمی در این نهاد مقدس ثبت نام کرده اند که نشان می دهد جوانان و بسیجیان کشور مان به درستی مسیر نهضت خمینی (ره) را پیدا کرده و در مسیر آرمان های بلند ایشان و شهدای گرانقدر حرکت می کنند.

این در حالی که مراجع عظام تقلید نیز بارها بر نقش مهم و خطیر بسیج در کشور تاکید کرده و خواستار حمایت هر چه بیشتر از این نهاد مقدس شده اند.

آیت الله مکارم شیرازی: بسیج، نیروی آماده، مخلص و با انگیزه است

بسیج، نیروی آماده، مخلص و با انگیزه ای است که به عنوان یکی از ابتکارات عظیم امام خمینی(ره) تاسیس گردید و به برکت انقلاب اسلامی ایران آثار فراوانی در همه صحنه های اجتماعی این کشور بر جای گذاشت.

بی شک پیشرفت اسلام از ابتدا تا کنون با بهره‌گیری از تفکر بسیجی صورت گرفته است، زیرا از ابتدای اسلام تا کنون بسیج یکی از عوامل مهم پیشرفت اسلام بوده است.

علاوه بر این یکی از مبانی بسیج این است که با وفاداران به نظام اسلام بجوشند و از بیگانگان دوری کنند و در مقابل آنها بایستند.

مقولۀ استقامت به قدری مهم است که اگر نباشد ایمان انسان بر باد می رود، ایمان بدون صبر و استقامت بقایی ندارد. باتوجه به زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می­بینیم که مسلمانان در سایه استقامت پیش رفته اند. اگر دشمن بداند در مقابلش افرادی با انگیزه مانند بسیجیان هستند که از مرگ هراسی ندارند، خودش را خواهد باخت.

نباید فراموش نمود زنده ترین بخش جهادی کشور بسیج است چون بسیجیان جان برکفانی بی توقع و مخلص هستند که برای دفاع از اسلام و انقلاب آمادگی همیشگی دارند.

در دوران جنگ همه مردم نقش بسیج را درک کردند و باید گفت چیزی که باعث دوام انقلاب ما شد بسیج و توکل بسیجی بود، و شاید خالی از لطف نباشد که بگوییم راهپیمایی های قبل از انقلاب هم راهپیمایی بسیجی بود.

امروز بسیج باید همچون زمان هشت سال دفاع مقدس همگام با زمان خود پیش برود و همچنان که در این دوران وارد میدان شد امروز نیز باید در عرصه‌های فرهنگی، علمی و سازندگی پیش قدم باشد.

آیت الله نوری همدانی: بسیج انقلاب را بیمه کرده است

این مرجع تقلید با بیان اینکه تاسیس بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) اقدام شایسته و مناسبی بوده است، می افزاید:‌ بسیج انقلاب را بیمه و از شاخص‌ها و معیارهای اسلامی ایران حمایت کرده است.

وی پشتیبانی از مستضعفین را شاخص دیگری از انقلاب اسلامی خواند و می گوید: امروزه ایران اسلامی به پناهگاهی برای مستضعفان دنیا تبدیل شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان می کند: استکبارستیزی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که این واژه امروزه معناهای مختلفی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمن برای از بین بردن دین مبین اسلام مطرح می کند: دشمنان گروهک تروریستی داعش و نیروهای تکفیری را برای بازسازی نقشه‌های خود ایجاد کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه برای مقابله با دشمن باید از راهکارهای راهبردی و هوشمندانه استفاده کنیم، می افزاید: حضور میلیون‌ها بسیجی در ایران اسلامی سبب ترس دشمن و ایجاد امنیت در این کشور شده است.

آیت الله علوی گرگانی: بسیج نشانه اقتدار ملت ایران است

آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی با اشاره به دیدگاه امام برای تشکیل بسیج می گوید: بسیج نشانه اقتدار ملت ایران است.

وی می افزاید: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج و حضور حداکثری مردم در بسیج سبب شدند تا دشمنان بدانند مردم ایران همیشه در صحنه حضور دارند و بسیج مردمی همیشه در مقابل دشمنان می‌ایستد و ملت ایران با سیاست اقتداری خود، همیشه آگاه و هوشیار هستند و به فرامین رهبر معظم انقلاب گوش فرا می‌دهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطر نشان می کند: هیچ یک از دشمنان ایران حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارند در این بین مردم باید همیشه هوشیار و بیدار باشند و خداوند همیشه همراه مردم است و هر چه هوشیارتر باشیم فعالیت بهتری می‌توانیم در جامعه داشته باشیم.

ارسال نظرات