خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن از راه‌های مختلفی ورود پیدا می‌کند، نخستین راه دشمنان از راه نخبگان است تا آنها را اغفال کند، زیرا نخبگان مورد توجه مردم هستند و اگر عالمی گمراه شود، جامعه‌ای فاسد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۱۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) اصلاح جامعه را به دست دو قدرت علما و عوامل اجرایی قرار داده و بیان کرده جامعه من در صورتی اصلاح می‌شود که این دو قدرت در کنار یکدیگر باشند، با این بیان مشخص می‌شود همه مسئولیت‌ها بر عهده این دو قشر است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند روزی را نیاورد که علما از مسئولان جدا شوند، زیرا دشمن آرزوی چنین روزی را دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری می‌کند که این دو قشر را از یکدیگر جدا کند.

این مرجع تقلید با اشاره به هجمه‌های فرهنگی گفت: دشمن از راه‌های مختلفی ورود پیدا می‌کند، نخستین راه دشمنان از راه نخبگان است تا آنها را اغفال کند، زیرا نخبگان مورد توجه مردم هستند و اگر عالمی گمراه شود، جامعه‌ای فاسد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید آگاه باشیم تا دشمن نتواند در ما نفوذ کند، از دشمن انتظاری نیست، دشمن بنای دشمنی دارد، بنابراین باید آگاه باشیم تا فریب او را نخوریم و از طرفی باید مواظب باشیم سبب فاصله علما و مسئولان نشود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه انقلاب به مرزهای ایران محدود نمی‌شود، گفت: اینکه می‌گوییم انقلاب را صادر می‌کنیم با جنگ نیست، بلکه با بنای فرهنگی و کمال انقلاب صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ امروز افراد در حال مطالعه و بررسی هستند، شیعه کیست و چه کسی بوده است و چه طور شده که ابرقدرت‌ها را سر جای خود نشانده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) در زمینه مقابله با دشمن گفت: اگر در برابر دشمن بایستید و مقاومت کنید، دشمن فرار می‌کند، بنابراین در برابر حمله دشمن نباید ترسید، اگر در برابر دشمن استقامت کنید، نمی‌تواند جلوتر برود، باید در نظر داشت روح استقامت در ایمان و دیانت است.

وی خاطرنشان کرد: باید قدرت را به گونه‌ای پیش ببریم که مرزی باقی نماند، بنابراین باید در نظر داشت، دین برای کل جامعه است و مرزی برای آن وجود ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: باید همواره عالمان و دست‌اندرکاران نظام با هم ارتباط داشته باشند و با یکدیگر گفت‌وگو کرده و نقطه نظرات همدیگر را دریافت کنند تا در نهایت بتوان این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن رسانید.

ارسال نظرات