خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج همایش سبک زندگی اسلامی در سلامت خانواده به همت حوزه بسیج شهدای اصناف در سالن اجتماعات کانون بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۰۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر تشکری در همایش سبک زندگی اسلامی در سلامت خانواده که به همت حوزه بسیج شهدای اصناف در سالن اجتماعات کانون بسیج برگزار شد، با توجه به اهمیت نقش زن در سلامت خانواده اظهار داشت: زنان نقش مفیدی در تغذیه و سلامت خانواده دارند.

وی افزود: عادات غذایی ریشه در عوامل مختلفی از جمله شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بسیاری از عوامل دیگر دارد که نسل به نسل منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر شیوه زندگی در کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان در دهه‌های اخیر وضع سلامت مردم را دستخوش دگرگونی کرده است به طوری که تغییر سنت‌های گذشته و شیوه‌های جدید زندگی منجر به تغییر در الگوهای غذایی از جمله مصرف زیاد فست فودها و غذاهای غیرخانگی، دریافت چربی‌ها و کاهش مصرف سبزی و میوه شده که این امر موجب افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر نظیر چاقی، بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان و دیابت شده است.

تشکری افزود: در غذاهای سنتی از مواد غذایی سالم و تازه استفاده می‌شود و حرارت پخت قابل کنترل است بنابراین ویتامین‌های آن کمتر از دست می‌رود در صورتی که در غذاهای آماده معمولا از مواد غذایی با کیفیت بالا استفاده نمی‌شود و در مراحل تهیه غذاهای آماده و فریز شده و کنسروی حرارت قابل کنترل نیست و به دلیل حرارت بالا ویتامین‌های موجود در آن از بین می‌رود.

وی گفت: در غذاهای سنتی مقدار روغنی که برای پخت غذا استفاده می‌شود، قابل کنترل است که معمولا از روغن‌های کنجد و مایع استفاده می‌شود و از آنجا که درجه حرارت را هنگام پخت غذا می‌توان کنترل کرد، روغن سالم‌تر باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: در غذاهای آماده معمولا از روغن‌هایی که اسید چرب اشباع زیاد دارند، چندین بار برای سرخ کردن استفاده می‌شود که حرارت زیاد باعث سوختن روغن و ایجاد ترکیباتی در آن می‌شود که می‌تواند سرطان‌زا باشد و چربی موجود در این غذاها در طولانی مدت سبب انسداد عروق و چاقی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات