خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

اگر بسیج نباشد دشمنان بر ایران سیطره می‌یابند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر بسیج نباشد دشمنان بر ایران سیطره می‌یابند.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۰۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار با رئیس اوقاف و امور خیریه کشور به ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج ابتکار مهمی از سوی امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: اگر بسیج نباشد همه دشمنان برای سیطره بر ایران غلبه خواهند کرد که این امر نشان دهنده اهمیت حضور و فعالیت بسیج در کشور است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حل مشکلات اوقاف به صورت آمار مهم است گفت: اوقاف در پیش از اسلام بوده است و در اسلام پررنگ شده است و فعالیت خیریه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: صدقه جاری همان صدقه‌ای است که ادامه دارد و به فقرا و نیازمندان تعلق می‌گیرد و در زندگی انسان‌ها همیشه وجود دارد که اسلام به این امر اهمیت داده است.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) پیشگام در امر وقف بوده‌اند، گفت: روایات بسیاری در حوزه وقف از سوی ائمه اطهار (ع) وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قشرهای نیازمند جامعه باید از اوقاف بهره‌مند شوند که در این راستا باید برنامه‌های خاصی داشته باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در بین آمار ارائه شده در حوزه نشر کتاب مطلبی را بیان نکردید، گفت: آیا وقفی در حوزه نشر کتاب‌های اسلامی مانند نهج‌البلاغه وجود دارد که باید این موضوعات مورد اطلاع رسانی قرار بگیرد.

وی بیان کرد:‌ اوقاف و امور فرهنگی و نشر کتاب‌های دینی به زبان‌های مختلف باید تبلیغ شود زیرا امروز جهان آماده پذیرش نشر اسلام و شیعه است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کمک به نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد گفت: جوانان مشکل مسکن، ازدواج، بیکاری دارند و باید به این مشکلات توجه شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: مسئله عزاداری مهم است اما باید به مشکل جوانان توجه شود زیرا باید جوانانی وجود داشته باشد که در امور عزاداری حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تبلیغات دشمن در حوزه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی بسیار است اوقاف باید از شیوه‌های مختلف برای مبارزه با این تبلیغات بهره‌مند شود که یکی از این شیوه‌ها حضور مبلغان در کشورهای مختلف جهان است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر بخواهید اوقاف جاذبه داشته باشد مواردی که اوقاف اجرا می‌شود باید آمارشان اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به این امور آگاهی داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید اعتماد مردم را نسبت به اوقاف جذب کرد گفت: جذب اعتماد مردم سبب مشارکت بیشتر مردم در امور وقف می‌شود.

وی افزود: در گذشته برخی تصرف در موقوفات صورت گرفته بود که این امر سبب بی اعتمادی مردم شد و باید جلوی اینگونه اقدامات را گرفت و باید دستگاه قضایی حامی اوقاف باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برخی مردم گمان می‌کنند که درآمد‌های وقف نباید صرف کارمندان و سازمان اوقاف شود از همین رو خواستار کوچک کردن این سازمان هستند و به طور معمول برخی از تشکیلات دولتی باید کوچک شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار