خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت استان همدان مطرح کرد

مشارکت مردمی اصل غیر قابل انکار در رشد سلامت

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه قریب به 80 درصد بهداشت و سلامت جدا شدنی نیست، گفت: مشارکت مردمی اصل غیر قابل انکار در رشد سلامت است.
کد خبر: ۸۶۰۰۶۸۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، همایش آموزش خودمراقبتی با حضور رئیس مرکز بهداشت استان همدان، مدیر شبکه بهداشت شهرستان ملایر، فرمانداری و اساتید و دانشجویان با رویکرد آگاه‌سازی و افزایش مهارت‌های زندگی و ازدواج مناسب در دانشگاه ملایر برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان در این همایش با بیان اینکه دانشجو و احترام به دانشجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: دانشجو از هر قشری بالاتر است چراکه این قشر می تواند حتی بالاتر از اساتید خود قرار بگیرد .

حسین عرفانی اظهار داشت: دنیای ما در حال پیشرفت است اما چرایی اینکه ما با افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها و مواردی از این دست مواجه هستیم، مهم و قابل توجه است و نیاز به واکاوی دارد.

وی ادامه داد: که این مهم را از نیمه اردیبهشت سال 93 پاسخ داده و از حوضه درمان براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که در اردیبهشت 93 در حوزه بهداشت درمان فرمودند ابلاغ و اجرایی شد .
رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه قریب به 80 درصد بهداشت و سلامت جدا شدنی نیست، گفت: مشارکت مردمی اصل غیر قابل انکار در رشد سلامت است.

وی کاهش رشد جمعیت را یکی از معضلات جامعه امروز عنوان کرد و افزود: این معضل را باید با مدیریت و برنامه‌‌ریزی درست در راستای داشتن جامعه‌ ای شاداب، بالنده و پویا برطرف کنیم و این امر با افزایش مهارت‌های زندگی و ازدواج مناسب برای جوانان و پیشگیری از معضلات اجتماعی و سلامت اجتماعی قابل رفع است.

عرفانی اظهار داشت: کانون‌های قدرت آینده جهان را کانون‌های جمعیت مشخص می‌کنند و با توجه به نقشه راه که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده ما باید به سمت جمعیت جوان بالنده و پویا حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این امر با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج و کاهش سن ازداج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار