خبرهای داغ:
کتاب «آب هرگز نمی میرد» به نویسندگی حمید حسام عنوان برگزیده هشتمین جایزه ادبی جلال آل احمد را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۸۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نویسنده دوران دفاع مقدس گفت: جشنواره ادبی جلال آل احمد یکی از معتبرترین جشنواره های ادبی از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ نگاه تخصصی به آثار است.

سردار حمید حسام در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره مختص آثار دفاع مقدس نیست، اظهار داشت: آثار حاضر شده در جشنواره ادبی جلال آل احمد در چهار بخش داستان کوتاه، نقد ادبی، رمان و مستند نگاری دسته بندی می شود که کتاب «آب هرگز نمی میرد» در مجموعه آثار تولید شده در سال 93 و در بخش مستند نگاری رتبه ی برتر را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که در هنر هفتم و سینما آثار تولید شده با موضوع و محوریت دفاع مقدس بیش از هر شاخه ای مورد استقبال و اقبال عمومی قرار می گیرد در بحث کتاب نیز آثار چاپ شده در حوزه دفاع مقدس و هشت سال حماسه و ایثار بیش تر از سایر آثار مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس ضمن قدردانی از جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی که راوی این اثر ماندگار است یادآور شد: برگزیده شدن «آب هرگز نمی میرد» در سطح ملی بدون شک افتخاری برای استان همدان به شمار می رود و برای نخستین بار است که این توفیق برای همدان حاصل می شود.

وی در ادامه با گلایه مندی از بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کشور تصریح کرد: از سال 74 تا به امروز 20 کتاب را نگارش کرده ام و از این بابت بسیار خوشحال هستم اما با احراز این رتبه و اقبال عموم خوانندگان در سطح کشور متاسفانه هیچ اقدامی برای چاپ دوم این کتاب صورت نگرفته است.

حسام ادامه داد: امیدوارم این موضوع تلنگری به مدیران و مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور برای توجه بیش ار پیش به داشته های غنی و آثار برتر چاپ شده توسط انتشارات صریر باشد و از بنیاد انتظار می رود برای چاپ دوم این اثر فکری اساسی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات