يقه سفيدها آموخته‌اند كه چگونه از موقعيت خويش در حاكميت يا عرصه كسب و كار براي انباشت ثروت استفاده كنند. آنها دانش آموخته، صاحب نفوذ و محترم‌اند و توانايي آن را دارند كه خود يا رفيقانشان را در سمت هاي نزديك به ثروت بنشانند.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۸۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از یزد بانو: دکتر احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به مناسبت هفته بسیج، در میان اساتید بسیج استان یزد، با محوریت فساد سیاسی، در محل دانشگاه یزد برگزار شد.

دکتر اکبر غفوری، کارشناس علوم سیاسی، در حاشیه این گردهمایی، ضمن بزرگداشت هفته بسیج، ویژگی‌های یک بسیجی از دیدگاه امام خامنه ای را اینگونه بیان کرد: اولین اصل، حضوردائم، فراگیر، بانشاط، مقتدر و آگاهانه در همه ی صحنه‌ها است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های یک بسیجی، اهل عمل مجاهدانه، اخلاص در عمل، تکلیف گرایی و کار برای خدا، ولایت پذیری، آرمان خواهی توأم با عمل گرایی، پیشرو بودن و خط شکنی، دغدغه مندی و مسئولیت پذیری و بصیرت مندی است.

امام خمینی(ره) می فرمایند:« بسیج؛ شجره ی طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد.

دکتر احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هرگونه فسادی جامعه را از بین می برد، ابعاد مختلف و آثار فساد سیاسی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست را بررسی کرد و در رابطه با اهداف دولت ها، اذعان کرد: هر دولتی باید دنبال ایجاد زندگي توام با آسایش صلح آرامش و رستگاري ابدي باشد که با کارایی اقتصادی، تامين و تحكيم آزادي، تامين و تعميم عدالت،حفظ استقلال و تمامیت ارضی وکسب منافع خارجی، تقویت دين، اخلاق و ارزش های فرهنگی امکان‌پذیر است.

وی فساد سیاسی را سوء استفاده از قدرت عمومي براي مقاصد خصوصي دانست و گفت: انحراف در ملاك تصميم گيري حکومت از مصالح عمومي به منافع شخصي ، تباري ، گروهي و خارجي از دیگر تعریف‌های فساد سیاسی است.

توکلی، در خصوص رابطه فساد سیاسی با کارایی اقتصاد، گفت: نقض شايسته سالاري و حاكميت وابسته سالاري و کاهش بهره‌وري و توليد در قالب رفیق بازی، تبار گرایی، حمایت ویژه، ویژه خواری، تجارت نفوذ از موارد فساد سیاسی و کارایی آن در اقتصاد است كه علاوه بر ضربه به اقتصاد ملي، مشروعيت سياسي حكومت را مستقيماً از طريق گسترش فساد هدف مي‌گيرد.

وی ادامه داد: فساد سياسي موجب انحراف در تخصيص منابع و كاهش سرمایه گذاری و نا كارايي اقتصادي است كه خود

کاهش توليد و اشتغال را در پي دارد.

احمد توکلی، فساد سیاسی را عامل دخیل در عدالت اجتماعی دانست و گفت: فساد سیاسی باعث افزایش تجمل گرایی مسئولان و فقر احساسی می‌شود که این خود باعث افزایش تجمل گرایی عمومی در نتیجه تغییر الگوی مصرف می‌شود که در نتیجه، فساد سياسي؛ فقر مطلق، فقر نسبي ، فقر احساسي و شكاف طبقاتي را افزايش مي‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مورد رابطه فساد سیاسی و آزادی، اظهار کرد: فساد سياسي؛ ضد آزادي و مردم‌سالاري عمل مي‌كند و به سلطه حلقه محدود صاحبان زر و زور و تزوير بر مقدرات مردم منجر مي‌شود.

توکلی گفت: فساد سياسي؛ استقلال كشور، تماميت ارضي و كسب منافع خارجي را به خطر مي‌اندازد و فساد سياسي ، اخلاق و دين مردم را تضعيف و اعتقاد به مردم‌سالاري ديني را كم مي‌كند.

وی در پایان اذعان کرد: يقه سفيدها آموخته‌اند كه چگونه از موقعيت خويش در حاكميت يا عرصه كسب و كار براي انباشت ثروت استفاده كنند. آنها دانش آموخته، صاحب نفوذ و محترم‌اند و توانايي آن را دارند كه خود يا رفيقانشان را در سمت هاي نزديك به ثروت بنشانند و اصحاب كسب و كار و دولتي‌هاي حرفه‌اي مرتكبين اين نوع جرم‌اند كه طيف وسيعي از روش‌هاي فريبنده را در برمي‌گيرد، از تقلب و جعل اسناد تا حقه‌بازي و اختلاس و كلاهبرداري را می‌توان نام برد.

 

ارسال نظرات