خبرهای داغ:
بسیج دست قدرت خدا / 24

اقتصاد ما باید اقتصاد حضرت خدیجه باشد نه اقتصاد قارون

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فردوس گفت: اقتصاد ما باید مانند اقتصاد حضرت خدیجه باشد که او را جزء چهار زن بهشتی قرار داد نه مثل ثروت قارون که با یک زلزله همه چیزش را زیر زمین برد.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۸۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی غلامی در جلسه نشست معرفتی ، بصیرتی حوزه اصناف شهرستان طبس گفت: اقتصاد ما باید مانند اقتصاد حضرت خدیجه باشد که او را جز چهار زن بهشتی قرار داد نه مثل ثروت قارون که با یک زلزله همه چیزش را زیر زمین برد.

غلامی طی تقسیم بندی اقسام تجارت در قرآن گفت: انکار آنچه خداوند نازل کرده است جز تجارت بد است و تجارت بدون سود تجارتی است که در آن گمراهی به جای هدایت است ولی تجارت کم سود به تجارتی گفته می شود که در این تجارت دنیا گرایی مقدم بر آخرت گرایی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فردوس افزود: در تجارت زیان بار یا دارای ضرر ، زیان رساندن به خود و خانواده زیاد است و فرق آن با تجارت بسیار زیان بار یا خسارت در این است که در خسارت، اصل مال از بین می رود ولی در ضرر سود آن کم و زیاد می شود.

وی گفت: مورد بعدی تجارت ، تجارت رسوا است ، یعنی ظاهر الصلاحی، نفاق و دو رویی، در ظاهر همه فکر می کنند آدم مومن و مسلمانی است ولی منافق و دشمن اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: نوعی از تجارت هم هست به نام تجارت راکد، یعنی تجارتی که از خدا، پیامبر و دین محبوبتر باشد مثلا به جای اقامه نماز اول وقت به تجارت بپردازد.


وی خاطر نشان کرد: ما تجارت های خوب هم داریم مثل تجارت مستمر و بادوام که خداوند در قرآن کریم هم به آن اشاره کرده است و این تجار شامل کسانی می شود که توجه به قران ، نماز، دارند و انفاق مالی می کنند و در این تجارت هیچ ضرری نیست.


غلامی در ادامه تاکید کرد: بالاترن تجارت تجارت نجات بخش است که هم دست آدم را در این دنیا می گیرد و هم در آخرت، این گونه افراد در ابتدا به خداوند ایمان می آورند و سپس در راه خدا جهاد می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها