خبرنگاران آستارایی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بازدید کردند

خبرنگاران آستارایی در قالب تور رسانه ای و به همت بسیج سازندگی و بسیج رسانه از طرح های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۲۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی دفتر کانون بسیج رسانه از آستارا،اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید گردد.

در اقتصاد مقاومتی هدف استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریم ها با ایجاد کمترین بحران است.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله امام خامنهای(مدظله العالی) در ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۲، سیاست‌های کلی « اقتصاد مقاومتی » را به مسئولان ابلاغ کرد.

خبرنگاران آستارایی در قالب تور رسانهای عصر روز گذشته به همت بسیج سازندگی و بسیج رسانه این شهرستان از چندین طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کردند.

این کاروان رسانه ای در اولین قدم به سمت شهرک نصیرنیا حرکت کرد و از داربستی نمودن باغ کیوی که مدیریت آن را اسفند ضارب نیا بر عهده داشت بازدید بعمل آورد.

برای داربستی نمودن این باغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات از سوی بسیج سازندگی سپاه واگذار شده و  برای سه نفر اشتغال زایی شده است.

بعد از شهرک نصیرنیا خبرنگاران آستارایی در روستای خانه های آسیاب حضور یافتند و از طرح زنبوداری آقای مورخی بازدید کردند.

بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستارا در قالب اقتصاد مقاومتی ۱۵ میلیون تومان به این طرح زنبورداری تسهیلات داده است.

در این طرح زنبورداری ۱۴۰ کندوی زنبور عسل نگه داری می‌شود و این طرح برای ۵ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کرده است.

پس از پایان بازدید از این طرح زنبورداری در روستای ویرمونی حضور یافته و از دامداری شیرزاد رهنمون که با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی راه اندازی شده است بازدید کردند. در این دامداری ۱۴ راس گاو نگهداری می‌شود.

این دامداری که  برای سه نفر اشتغال زایی کرده میزان تولیدی روزانه شیر آن بالغ بر ۴۰ کیلو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار