خبرهای داغ:
کنگره ملی ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهر بزرگترین اتفاق فرهنگی در تاریخ این خطه است.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۱۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان؛مسئول کنگره سرداران و ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهرگفت: اجلاسیه ملی شهدای خمینی شهریکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی این خطه است که هرگز تکرار شدنی نیست .

عزیزالله پورکاظم؛درنشست خبری از چاپ دایره المعارف تاریخ شهرستان خمینی شهردردفاع مقدس برای نخستین باردرکشورخبر داد وگفت: تاکنون ۱۱عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس شهرستان خمینی شهر به چاپ رسیده است که ۲۰عنوان کتاب دیگر در حال تدوین و چاپ است.

وی با اشاره به اینکه اعضا شورای سیاستگذاری قبل ازبرگزاری اجلاسیه ملی دیداری با رهبر انقلاب خواهند داشت و ضمن ارائه گزارش عملکردی، پیام مقام معظم رهبری دریافت و در اجلاسیه رونمایی می شود تاکید کرد: در کنگره مباحث سیاسی تنش زا و جناح بازی وجود ندارد و این مجموع به دنبال انعکاس دفاع مقدس شهرستان است که نیازمند کمک همه طیف های سیاسی است.

مسئول کنگره سرداران و ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهراین مجموعه با اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی که در سال آینده برگزار می شود، گفت: براساس تاکیدات رهبر انقلاب جهت احیا و زنده نگه داشتن شهدای جنگ تحمیلی دو موضوع برگزاری کنگره های شهدا و اردوهای راهیان نور در دستورکار بسیج قرارگرفت.

وی با بیان تاریخچه ای از حضور مردم این خطه در دفاع مقدس ادامه داد: در سال۸۴کنگره شهدای این شهرستان تشکیل و با اولویت جمع آوری آثار شهدا و مصاحبه با خانواده ها و جانبازان شهرستان اطلاعاتی کسب و شروع کار ستاد کنگره شهدای خمینی شهر شد.

پورکاظم ؛با اشار به اینکه اسناد مربوط به شهدای شهرستان در چهار سال متوالی به صورت تقویم سررسید برای عموم منتشر شد، خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ تاکنون یادواره های بزرگ شهرستانی ویژه قشرهای مختلف شرکت کننده در جنگ تحمیلی برگزار و از مقام شهدای آن قشر تجلیل شد.

وی با اشاره به اجلاسیه آینده اظهارکرد: یادواره ها برای اقشاری چون شهدای روحانی، شهدای ارتش و نیروی انتظامی، دانش آموزی و فرهنگیان، اصناف اجرا شد و تا موعد اجلاسیه ویژه قشرهای دیگری مثل بانوان، دانشجویان، بسیجیان و پاسداران برگزار می شود.

پورکاظم ؛با اشاره به اینکه در حاشیه هر یادواره شهدای قشری ویژه نامه هایی پیرامون آنان منتشر و عرضه شد اضافه کرد: با محوریت هر قشر کتبی تهیه و چاپ می شود که تعدادی با حضور مسئولان دعوت شد به شهرستان رونمایی شد.

مسئول کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه این مجموعه در بخش مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، مذهبی و علمی فعالیت دارد بیان کرد: نیروهای علاقمند و مستعد زیادی در این مدت جذب و با همکاری اساتید دانشگاهی، حوزه دفاع مقدس، حوزه هنری تهران و اصفهان جهت مصاحبه و گردآوری اطلاعات آموزش های لازم داده شد و تعداد زیادی در حال قلم زدن و نویسندگی در بخش دفاع مقدس این منطقه هستند.

پورکاظم ادامه داد: سخنران اصلی اجلاسیه یکی از سران سه قوه مجریه،مقننه و قضاییه است که طی یک هفته در چهار شهر تابع شهرستان مراسمات مختلفی با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری ویژه اقشار مختلف جامعه اجرا شده که به برکت خون شهدا در جهت رفع مشکلات و نیز آبادانی شهرستان خمینی شهر قدم هایی گذاشته می شود.

برشمرد و گفت: هر کنگره باید اجلاسیه ای برگزار کند که در سال۹۱ براساس مصوبه سازمان بسیج کشور تاریخ پیش بینی شده برای این مراسم در این شهرستان همزمان با ایام محرم و صفر سال۹۵ است.

وی با بیان اینکه در جهت اجرای بهتر اجلاسیه و پشتیبانی بخش های مختلف، نهادای دولتی و مردمی اقداماتی را شروع و درحضور فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان شورای سیاستگذاری تشکیل شد، اظهار کرد: امام جمعه خمینی شهر به عنوان رئیس شورای سیاتگذاری کنگره شهدا و فرماندار شهرستان جانشین وی انتخاب شد.

وی افزود: دراین شورا ۱۵کمیته تخصصی متشکل مسئولین ادارات به وجود آمده که به صورت ۲ماه یکبار جلساتی برگزار و هر کمیته گزارشی تخصصی ارائه می دهد.

مسئول کنگره سرداران و ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهر با ابرازتاسف از پشتیبانی ضعیف صدا و سیمای مرکز اصفهان در اجلاسیه ملی شهرستان نجف آباد و نقش مهم این رسانه، بیان کرد: در خصوص تولیدات تلویزیونی با مدیران صدا و سیما نشست های هماهنگی برگزار که قول مساعدت و همکاری در زمینه پخش مستندات مرتبط با شهدای این منطقه در شبکه های شما، قرآن، افق، اصفهان و همچنین برنامه های رادیو داده شد.

انتهای پیام/63055/


 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها