خبرهای داغ:
سردار حسام در عصر شعر و خاطره مدافعان حرم در همدان:

سردار شهید همدانی پیش قراول تشکیل کانون بسیج در کشور بود

نویسنده دوران دفاع مقدس گفت: سردار شهید همدانی همان گونه که در جنگ پیش قراول بود، در عرصه بسیج نیز وارد شد و اولین ایده تشکیل کانون بسیج در کشور از ایشان بود.
کد خبر: ۸۶۰۰۳۷۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش عصر شعر توسط بسیج هنرمندان با همکاری بسیج مداحان امروز در سالن آمفی تئاتر کانون بسیج همدان با حضور شاعران بسیجی برگزار شد.

این مراسم با پخش فیلم کوتاهی از گزیده بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی ایرانی آغاز شد و سردار حمید حسام نویسنده دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی پرداخت.

سردار حسام با بیان اینکه وقتی قریحه‌ها به شعر حرم بارور می شود باید یادی از سردار همدانی کرد، گفت: زمانی که صحبت از هنر و هنرمند بود سردار همدانی به تأسی از حضرت امام می‌گفت «بهترین هنرمند شهدا و بهترین هنر شهادت است».

وی بیان داشت: حدودا بیست سال پیش زمانی که سردار همدانی فرمانده سپاه همدان و همزمان فرمانده لشگر انصارالحسین (ع) بود، صحبت از این بود که این انرژی و شور و اشتیاق مردمی پس از پایان دفاع مقدس کجا باید صرف و خرج و استفاده شود و تا آن زمان جز سردار همدانی کسی به این موضوع توجه نکرده بود.

این نویسنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: سردار همدانی بود که پیش قراول این جریان بود و اولین سنگ بنای اندیشه بسیج محوری را آغاز کرد.

وی بیان کرد: سردار همدانی اصرار داشت در همه حوزه ها علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی بکارگیری شود.

حسام عنوان کرد: سردار همدانی همان گونه که در جنگ پیش قراول بود، در این عرصه نیز وارد شد و این فکر اولین ایده تشکیل کانون بسیج در کشور بود.

وی ادامه داد: کانون بسیج همدان با این فکر بنیانگذاری شد و این امر مرهون اندیشه پاک و زلال شهید همدانی بود.

نویسنده دوران دفاع مقدس شعر انقلابی را به چهار دوره تقسیم کرد و افزود: دوره اول شعر انقلاب است زیرا بلافاصله پس از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و فرصت بروز نداشت.

وی ابراز داشت: دوره دوم نیز سال های بعد از جنگ، دوران خاک و ترکش نیست و کم کم دوری و فراق مطرح می‌شود و در این برهه شعر اعتراض مطرح می‌شود.

حسام عنوان کرد: شعر اعتراض یک شعر اعتقادی و ارزشی است و دوران زلال جنگ را با دوران درگیری سیاسی مقایسه می‌کند.

به گفته وی در همان زمان با آمدن شهدا یک عرصه جدید در شعر ایجاد می‌شود که در واقع دوره سوم است که یک گفتگوی ارزشی با شهداست.

نویسنده دوران دفاع مقدس افزود: دوره چهارم نیز با فراتر رفتن پیام انقلاب اسلامی به فرامرزها آغاز شده و یک نگاه کاملا عاشورایی دارد.

وی بیان داشت: شعر حرم و شهدای مدافع حرم توانسته ذوق شاعری ما را به فراتر از مرزها برده و متولیان این کار را می توان در فرامرزها دید.

در این همایش شاعران بسیجی غزل های خود را تقدیم به شهدای مدافع حرم کردند و از تعدادی از هنرمندان بسیجی تقدیر بعمل آمد .

گفتنی است؛ سردار حسام یادگار هشت سال دفاع مقدس و مولف 14 عنوان کتاب در این حوزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات