عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه شهرستان میبد خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های ملی برای توسعه استان یزد شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۳۲۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد تصریح کرد: استان یزد با وجود برخی مشکلات، صلاحیت‌ لازم را برای تبدیل شدن به الگو در کشور دارد. استان یزد در حوزه آموزش عالی نسبتا خوب عمل کرده، ضمن آن که آموزش و پرورش نیز در برخی ابعاد پیشرو و الگوست.

وی با اشاره به اینکه یزد می‌تواند پایلوت چند طرح بزرگ فرهنگی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: این امر مستلزم تحرک و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در استان است.

اعرافی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و نقش این دانش در کسب قدرت آینده کشور‌ها اظهار امیدواری کرد که این مرکز به ‌یک پژوهشگاه مهم مرتبط با این رشته تبدیل شود.

وی، تحقق صنعت پاک و بهبود شرایط زیست محیطی همراه با توسعه فضای سبز در قالب کمربند سبز را از دیگر راهبردهای مهم در توسعه برشمرد.

امام جمعه میبد با اشاره به بالا بودن مشارکت مردم و خودیاری در این شهرستان بیان کرد: با کمک دولت می‌توان زمینه مناسبی را برای اجرای طرح‌های بزرگ فراهم کرد.

حمیدرضا نصیری‌زاده، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در این دیدار با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های شخصیت‌های ملی استان یزد، گفت: فرهنگ، پایه و اساس هر نوع توسعه است و بودجه نیز ابزار آن محسوب می‌شود. در برنامه‌ریزی‌ها و تببین راهبردهای توسعه، کسب نظر از شخصت‌های علمی، فرهنگی و صاحبنظران را یکی از رویکردهای اصلی قرار داده‌ایم.

وی، افزایش برخی آسیب‌های فرهنگی نظیر حضور نابسامان اتباع بیگانه و ظهور حاشیه‌نشینی را هشدار دهنده تلقی کرد و گفت: آمادگی داریم تا با حمایت از طرح‌های مطالعاتی و تحقیقی، ابعاد این آسیب‌ها واکاوی شود. همچنین برای استقرار صنایع آلاینده و پر آب خواه محدودیت‌هایی لحاظ شده، ضمن آن که کمک‌های فنی و اعتباری عموماً به سوی صنایع پاک و ‌های‌تک سوق داده خواهد شد.

حسین فلاح، فرماندار میبد هم در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان سازمان مدیریت به علت اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان خواستار افزایش اعتبارات به منظور پیشبرد طرح‌ها در این شهرستان شد.

وی افزود: با الحاق بخش ندوشن به شهرستان میبد و به منظور افزایش شاخص‌های توسعه یافتگی در این بخش، نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری هستیم.

فلاح با اشاره به تامین اعتبار مرمت بیت آیت الله حائری، اظهار امیدواری کرد تا این طرح در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات