مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان:

بسیجی همیشه و در همه حال عاشق جهاد و شهادت است

دانشجوی بسیجی کسی است که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که در قالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد. تا زمانی که کشور محتاج امنیت است حضور بسیج و بسیجی لازم و ضروری است و هیچ کشوری در هیچ زمانی بدون امنیت نمیتواند به حیات خود ادامه دهد.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۶۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان ضمن تبریک هفته مقدس بسیج گفت: بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 5 آذر 1358 تشکیل گردید و حضرت امام در همان ایام در دیدار با جمعی از پاسداران درباره ضرورت دفاع از کشور فرمودند : «مملکت اسلامی باید همه اش نظامی باشد. تعلیمات نظامی داشته باشد... یک مملکت بعد از یک یا چند سالی بشود یک کشوری با بیست میلیون جوان که دارد بیست میلیون تفنگدار داشته باشد . بیست میلیون ارتش داشته باشد و و همچین مملکتی آسیب بردار نیست باید اذعان نمود مبارزه با استکبار به عنوان مهم ترین ضرورت تشکیل بسیج مورد نظر می باشد.»

اوجاقی افزود: لذا امام امت در فرمان تاریخی خود در رابطه ضرورت آن چنین فرمودند « غفلت نباید بکنید، غفلت نکردن به این است که همه ی قوا را و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، هر چه تظاهرات بر ضد آمریکا بکنید، قوای خودتان را مجهز می کنید.»

وی اظهار داشت: از آن روز تاکنون بسیج در عرصه های مختلفی حضور موفقیت آمیزی داشته است که بی شک هیچ مجموعه دیگری نمی توانست جایگزین آن شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان در خصوص علت نامگذاری 2 آذر به عنوان روز بسیج دانشجو گف : روز دوم آذر مصادف با تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1367 است ، بهترین راه برای پی بردن به اهمیت و جایگاه والای این نهاد انقلابی ، رجوع به تعابیر نابی است که رهبر فرزانه انقلاب درباره بسیج و بسیج دانشجویی بیان فرموده اند. ایشان در این باره می فرمایند : " بسیج یعنی آن عنصر دلسوزی که کشور را متعلق به خود و آینده را وابسته به تلاش خود می داند ، نگران است چون به مانند صاحب خانه است. "

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان افزود: در تبیین کارکرد بسیج دانشجویی در جمهوری اسلامی ایران از این حیث دارای ارزش و اهمیت است که دارای رویکردی نوین و اختصاصی است یعنی بر خلاف نظریه جامعه شناختی که حرکت مردمی را برای انقلاب ضروری می داند و پس از تشکیل نهادهای قانونی، بسیج عمومی را لازم نمی دانند و جلوی هر حرکت اجتماعی و مردمی را خواهند گرفت.

اوجاقی خاطر نشان کرد: رویکرد نوین جمهوری اسلامی به بسیج،موجب گردید نخبگان وتوده های انقلابی، پس از انقلاب، منفعل نشده بلکه همان نخبگان و همانتوده مردم، در جهت حفاظت وحراست از انقلاب به راه خود ادامه دهند.

ارسال نظرات