خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان همدان گفت: در اردوهای جهادی جای اقتصاد خالی است.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۴۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی امروز در همایش شکوه هجرت در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در مقطعی که تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از سوی دشمنان جوانان و مردم کشور را تهدید می‌کند، اردوهای جهادی با کمترین امکانات و بیشترین توان و انگیزه بالا توسط بسیجیان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: امروزه در کشور با بلایای نفوذ و شبیخون مواجه هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا به این موضوع اشارات جدی داشته‌اند و در دیدار رئیس جمهور بولیوی عنوان کردند که در آنجا هم آمریکایی‌ها فرهنگ خود را در بین جوانان و مردم گسترش می‌دهند و اگر این اتفاق بیفتد نیازی به انقلاب و دگرگونی نیست و استحاله به خودی خود به وجود می‌آید.

صادقی یکی از راه‌های مقابله با این بلایا را بصیرت دانشجویان و حرکت‌های دانشجویی دانست و گفت: نیاز جامعه امروز ما با توجه به تکنولوژی روز که وسیله‌ای برای تهاجم فرهنگی شده و تمام جوانان، نوجوانان و کودکان با این درگیر هستند در بحث فرهنگی است.

وی عنوان کرد: در برخی اماکن عمومی می‌بینیم جوانان سوال می‌کنند که چرا مرگ بر آمریکا می‌گوییم و یا چرا در جبهه سوریه می‌جنگیم و این نشان‌دهنده حرکت و تلاش دشمنان در تغییر ذهنیت جوانان و نوجوانان باید ذهن پرسشگر جوان و نوجوان را پاسخگو باشیم و در مسیر درست هدایت کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه در راستای تأمین تجهیزات و مصالح در اردوهای جهادی با نبود تأمین اعتبار مواجه هستیم، اظهار داشت: در موضوع پشتیبانی‌های عمومی، مصالح و برنامه‌های فرهنگی درخواست‌های زیادی از افراد بسیجی وجود دارد ولی تأمین مصالح مورد نیاز در توان بسیج سازندگی نیست.

صادقی افزود: توان تأمین تجهیزات برای فعالیت 70 گروه جهادی دانشجویی، حدود 70 گروه دانش‌آموزی، گروه‌های بسیج مهندسین و غیره از سوی بسیج سازندگی وجود ندارد و در وسع و توان این نهاد نیست، بر این اساس این تجهیزات باید از منابع دولتی، خیران و کمک‌های مردمی تأمین شود.

وی تصریح کرد: علی رغم این مشکلات با همه توان وارد کار شدیم و بیش از یک میلیارد تومان در بحث اردوهای جهادی اختصاص دادیم و برای موفقیت در این راستا باید دغدغه و نیاز ادارات رفع محرومیت و فقر از محیط استان باشد تا این اقدامات به نتیجه برسد.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه کمبودی از نظر منابع در بین مردم و استان وجود ندارد، عنوان کرد: تنها نیازمند هم‌افزایی هستیم، ضمن اینکه برخی خیران در استان حضور دارند که آماده حمایت هستند و در این زمینه باید مناطق محروم را ببینند تا وارد عمل شوند بر این اساس گروه‌های جهادی ارتباط خود را با خیران برقرار کنند.

صادقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید همدانی گفت: شهید در یکی از جلساتی که مدتی قبل از شهادتشان برگزار شد فرمود "حرکت بسیج سازندگی را در سوریه نیز راه اندازی کردیم و جوانان سوریه در این زمینه فعال هستند" و این اقدام باقی الصالحاتی برای شهید است.

وی اظهار داشت: در اردوهای جهادی جای اقتصاد را خالی می‌بینیم و چندین سال است که با تحریم‌های اقتصادی شدید و ظالمانه مواجه هستیم، البته امیدواریم رفع تحریم اتفاق بیفتد ولی اینکه فکر کنیم آمریکایی‌ها دست از مقاصد شوم خود در ایران و مردم ما بردارند، اینگونه نیست.

صادقی بیان کرد: رهبر چندین سال بر اقتصاد داخلی متکی بر منابع داخلی کشور تأکید کردند و ما نیز معتقدیم باید برای تحقق آن حرکت کنیم، ضمن اینکه اکنون جنگ اقتصادی در دنیا حاکم است و اگر غفلت کنیم با شکست مواجه می‌شویم بر این اساس باید به منابع داخلی خود متکی باشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان  گفت: در حوزه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت‌های اقتصادی را شناسایی کنیم، با توجه به اینکه اکنون بیشتر مشکلات در روستاها مربوط به آب شرب و آب کشاورزی است باید به دنبال راهکارهای نوینی در روستاها بود و به توانمندی اقتصاد خانواده‌ها کمک کرد.

وی با بیان اینکه بودجه استان و اعتبارات استانداری در این فصل که زمان اجرای پروژه‌ها گذشته، صفر است، افزود: در مورد خودرو معاونت‌ها و رده‌های سپاه را موظف کردیم تا هر یک خودرویی در اختیار اردوهای جهادی بسیج سازندگی قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات