خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ابوترابی‎فرد در مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در همدان:
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رابطه با آمریکا اقتدار نمی‌آورد، گفت:رمز اقتدار ما رهبری،نیروهای بسیجی،وحدت ملی و انسجام اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۰۰۱۸۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابیفرد در مجمع استانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در انقلاب اسلامی با ادبیات جدیدی روبه‌رو هستیم اظهار داشت: انقلاب حادثه استثنایی در تاریخ معاصر و تاریخ ایران در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی بود و به خلق ادبیات جدید و واژه‌های نو منجر شد.

وی افزود: واژه‌هایی مثل جمهوریت و اسلامیت و پیوند واقعی و راستین اسلام و جمهوریت در انقلاب اسلامی تولد یافت و ادبیات سیاسی جدیدی را مطرح ساخت و این در حالی است که این واژه‌ها قبل از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی معنا و مفهومی نداشت و شناخته شده نبود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم سالاری دینی واژه برآمده از ادبیات انقلاب اسلامی است، بیان کرد: واژه ولایت فقیه از ابتکارات نظام اسلامی و ادبیات این انقلاب است که قبلاً در تاریخ سیاسی ایران و جهان از آن یاد و نامی نبود.

وی تصریح کرد: واژه بسیج از واژه‌هایی است که در این انقلاب تولد یافته است و از ادبیات انقلاب اسلامی الهام می‌گیرد و در فضای سیاسی معاصر ایفای نقش کرده و منشأ آثار و تحولات جدیدی شده است‌.

ابوترابیفرد گفت: ادبیات سیاسی دیپلمات‌ها و دیپلماسی خارجی یک معنای شناخته شده و متعارف است اما واژه دیپلمات انقلابی و دیپلماسی مبتنی بر اندیشه و تفکر انقلاب در این تاریخ سیاسی و انقلاب اسلامی معنا یافته است.

وی با بیان اینکه نظام‌های سیاسی در روابط خارجی خود به یکی از دو قدرت مطرح آن روز تکیه داشتند، عنوان کرد: شرق و غرب دیروز مسیر حرکت نظام‌های سیاسی جهان را تعریف می‌کردند و امروز هم یک جانبه‌گرایی و قدرت مسلط غرب می‌خواهد مسیر حرکت نظام‌های سیاسی و ملت‌ها را تعریف کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در انقلاب اسلامی «نه شرقی، نه غربی» یک راهبرد جدیدی را ارائه کرد و راه نوینی را فراروی ملت‌ها قرار داده است.

وی افزود: به لطف و رحمت الهی این واژه اکنون تثبیت شده است و آثار خود را به عنوان عنصر مترقی شناخته شده دارای کارکردهای کلیدی در ادبیات سیاسی مطرح می‌کند.

* پیشکسوتان جهاد و شهادت، نظریه‌پردازان تفکر سیاسی هستند

ابوترابیفرد بیان کرد: امروز نمی‌توانید سیاست‌مداری را بشناسید که با واژه ولایت فقیه و آثار و کارکردهای سیاسی و فرهنگی آن آشنا نباشد و امروز ایران را با این واژه کلیدی می‌شناسند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان جهاد و شهادت، نظریه‌پردازان تفکر سیاسی مبتنی بر اصل کلیدی ولایت فقیه هستند، گفت: مردم سالاری دینی امروز در ادبیات سیاسی شناخته شده است و جمهوری اسلامی ایران این ایده و نظریه را مطرح و تثبیت کرده و به بار نشانده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود 36 سال ده‌ها انتخابات با الهام از این نظریه و براساس مبادی مردم سالاری دینی برگزار شده است.

وی بیان کرد: واژه بسیج در انقلاب اسلامی مطرح و در دفاع مقدس ایفای نقش کرد و امروز در نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک رکن شناخته شده دارای آثار و کارکردهای خاص خود است.

ابوترابی‌فرد گفت: انقلاب اسلامی با یک بار ایدئولوژیک و منظومه فکری در این دوران شکل گرفته و در حوزه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی تأثیرات کلیدی و آثار ماندگاری را خلق کرده است.

وی افزود: بسیج به‌دست توانای امام(ره) در دل و جان ملت ریشه دواند و امروز به یک شجره طیبه تبدیل شده است و باید به ویژگی‌ها و اصول شایسته بسیج توجه کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بسیج را مجموعه برآمده از بدنه جامعه و از میان توده‌های مردمی دانست و عنوان کرد: بسیج یکی از نهادهای سیاسی و از ارکان ساختار سیاسی کشور تعریف نمی‌شود بلکه بسیج یکی از نهادهای روییده از بطن جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج به‌معنای واقعی کلمه یک نهاد مردمی است، تصریح کرد: نیروهای هوشمند ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت سازماندهی و ساماندهی حوزه بسیج را به‌عهده دارند و اکنون در تمام مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای مردمی، بسیج حضور و بروز دارد.

* بصیرت و شناخت عمیق از ویژگی‌های یک عنصر بسیجی است

ابو‌ترابی‌فرد گفت: نیروهای بسیج از یک ایمان، اعتقاد و باور راسخ برخوردار هستند و رمز حضور آنها در این عرصه، ایمان و اعتقاد است و در مقابل خداوند احساس مسئولیت می‌کنند.

وی بسیجی را یک عضو مسئولیت‌پذیر دانست و افزود: ایمان رمز حرکت بسیجی است و نه دنیا و ایمان به خدا و باورهای ارزشمند او را در این عرصه حفظ کرده نه حوادث و مطالبات دنیوی.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورداری از بصیرت و شناخت عمیق از ویژگی‌های یک عنصر بسیجی است، گفت: بسیجی وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر است و در هر جایی که لازم باشد، حضور می‌یابد و این اقدام برآمده از بصیرت، معرفت و شناخت است.

وی اضافه کرد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس وظیفه خود را حضور در جبهه‌های نبرد دانستند و در صحنه رویارویی با استکبار و حراست از مرزها و جغرافیای اسلامی را در اولویت قرار دادند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با ابراز اینکه جنگ تحمیلی بدون حضور بسیجیان به شکست منجر می‌شد، عنوان کرد: تمام دنیا در جنگ تحمیلی با همه قدرت مقابل ما ایستادند و صدام به‌عنوان مهره مزدور آمریکا و استکبار با به‌کارگیری تمام تجهیزات و رسانه‌ها به‌دنبال از پا درآوردن یک نظام اسلامی نوپا بود.

وی اظهار داشت: بسیج در جنگ تحمیلی بر توان نیروهای نظامی ما به‌صورت خارق‌العاده‌ای افزود و نیروهای بسیجی کنار ارتش جمهوری اسلامی حماسه خلق کردند و سپاه نیز در سایه حضور مردم، اقتدار خود را به نمایش گذاشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث سال 88 و دوران سخت فتنه تصریح کرد: نیروهای بسیجی در این دوره با احساس مسئولیت حضور یافتند و انقلاب اسلامی را با سلامت از این گردنه سخت پیش بردند.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیجی تلاش کردند تا از تحریم با اقتدار عبور کنیم، گفت: اگر تفکر بسیجی نبود و آحاد ملت با این تفکر تحریم را مدیریت نمی‌کردند به‌طور قطع تحریم‌های سخت شورای امنیت، اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا اجازه نمی‌داد با قدرت راه خود را ادامه دهیم.

* ایران تحریم بانک مرکزی را با قدرت مدیریت کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران به‌عنوان نیروهای بسیجی، تحریم را همچون دفاع مقدس به سکوی پرش تبدیل و از آن عبور کردند.

وی ابراز کرد: هر کشوری بانک مرکزی آن تحریم شود، تسلیم می‌شود اما ایران تحریم بانک مرکزی را با قدرت مدیریت کرد و در مذاکرات با قدرت‌های جهان ایستاد.

الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: در مذاکرات هسته‌ای یک طرف میز همه قدرت‌های جهان و یک سوی میز ایران بود که با تأسی از ثمره تفکر بسیجی ایستادگی کرد.

وی اظهار داشت: اگر تفکر بسیجی نبود امروز ایران به یک قدرت علمی در حوزه‌های نانو، موشکی، هوافضا و هسته‌ای و دیگر رشته‌های مختلف علمی تبدیل نمی‌شد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه شهدای هسته‌ای به‌عنوان عنصر عالم بسیجی این کار عظیم علمی را مدیریت کردند، افزود: این شهدا بر سینه ملت ایران مدال دانش فناوری و چرخه سوخت هسته‌ای را با تفکر بسیجی نهادند.

وی تأکید کرد: امروز نیز باید وظیفه را شناخت چرا که در یک موقعیت ویژه‌ای قرار گرفته‌ایم و باید مواظبت و مراقبت بیشتری داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد با اشاره به جمله مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه گفت: دشمن در میدان مبارزه گاهی به نتیجه نمی‌رسد، در میدان مبارزه به نتیجه نرسد نقشه راه را تغییر می‌دهد و از راه‌های دیگر ورود پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن در میدان مبارزه سوریه به مدت 5 سال از تمام ظرفیت و توان خود استفاده کرد تا رژیم کشور روسیه و نظام سیاسی سوریه را از صحنه مدیریت کنار بگذارد و تروریست‌ها را مجهز و حمایت کرد اما نتوانستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به دلیل بیداری مردم سوریه و هوشیاری نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت درست مقام معظم رهبری، دشمن نتوانست کاری در روسیه انجام دهد.

* ایران امروز نماد وحدت مذاهب اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: قدرت انقلاب و جمهوری اسلامی و متحدان جمهوری اسلامی در میدان سخت سوریه به نمایش گذاشته شد و آمریکا و متحدان آن و صهیونیست‌ها کنار هم شکست خوردند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: حال که دشمن در میدان نبرد به اهداف خود نرسیده است تلاش می‌کند در میدان مذاکره به اهداف خود برسد و نباید اجازه بدهیم.

وی عنوان کرد: دشمن در تحریم، فشار و توطئه‌ها تلاش کرد و نتوانست از اقتدار ایران بکاهد و بلکه بر آن افزوده شد و امروز در موضع قدرت دیگری قرار داریم و چون هرروز بر اقتدار جمهوری اسلامی اضافه می‌شود، ادبیات دشمن نیز تغییر می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر دفاع از ارکان و اصول نظام و جلوگیری از پیروزی غرب گفت: قدرت ما در ایستادگی بر اصول و ارزش‌ها است و قدرت‌ ما در رهبری نظام و پیوند امت با امام است که نباید این قدرت ما تضعیف شود.

وی قدرت ایران را برگرفته از انقلاب، نظام، رهبری و نیروی بسیجی دانست و افزود: اگر رابطه با آمریکا و هم‌پیمانی با آمریکا می‌توانست قدرت بیافریند برای عراق که در مواجهه با داعش است، میآفرید و با وجودی که داعش یک‌سوم عراق را گرفت اما آمریکا حمایت نکرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: هم‌پیمان واقعی ملت عراق، ملت ایران بودند و سردار سلیمانی‌ها و نیروهای مردمی به کمک آنها شتافتند.

وی تأکید کرد: اگر رابطه اقتصادی و سیاسی با آمریکا قدرت می‌آفرید باید مصرف اولین قدرت منطقه می‌شد و امروز شاهد هستیم که متحدان با آمریکا ضعیف‌ترین کشورها هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تذکر اینکه رابطه با آمریکا قطعاً اقتدار نمی‌آورد، گفت: رهبر معظم انقلاب مقتدر است، چون با خدا رابطه دارد و در این راستا رمز اقتدار ما دین، رهبری، پیوند امت با امام، نیروهای بسیجی، وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایران امروز نماد وحدت مذاهب اسلامی است، اظهار داشت: نماد وحدت ملی، وفاداری به ارزش‌ها است و دین‌داری اقتدار خلق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات