رئیس کشاورزی شهرستان چابهار گفت: کشاورزی به عنوان مردمی ترین و موثر ترین عرصه در موضوع اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۰۰۰۸۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج :حسین بامری در میان حلقه های تربیتی صالحین بسیج مهندسین در روستای ریکوکش اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی پرداختن به آن در بخش کشاورزی است، به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (رحمت الله علیه) که کشاورزی باید اساس اقتصاد کشور قرار گیرد و توجه به بخش‌های دیگر همچون صنعت نباید کوچکترین خللی در پیشرفت آن ایجاد کند.

وی بیان کرد: بسیج جامعه مهندسین کشاورزی با استفاده از نیروهای با انگیزه و ارزشی بسیجی می تواند نقش مهمی در کمک به رونق کشاورزی و در نتیجه اقتصاد مقاومتی در مقوله مهم کشاورزی داشته باشد.

وی توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در طرح های کشاورزی را بسیار مهم دانست وافزود: باید در طرح ها مطالعاتی و عملی رویکرد مسئولین به سمت اقتصاد مقاومتی برود تا بتوانیم از این ظرفیتهای عظیم بخش کشاورزی استفاده مطلوب را ببریم.

وی از مهم ترین اهداف پرداختن به اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی رسیدن به خود کفایی عنوان کرد و گفت: همانطور که به گفته مقام معظم رهبری در تعریف اینگونه بیان می‌کنند که هر گاه دولتهای خارجی نخواستند محصولشان را به ایران صادر کنند، بتوانیم نیاز داخلی را با تولید داخل تأمین کنیم به خود کفایی رسیده ایم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی همگرایی مسئولین را در بخش کشاورزی خواستار شد و تاکید کرد: همگرایی ادارات مرتبط با بخش کشاورزی می تواند ظرفیت استفاده از همه امکانات و منابع موجود را افزایش داده وبا یک برنامه پژوهش محور وبا تفکر بسیجی موجبات رونق در روستا و بخش کشاورزی و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم اوریم.

افتتاح 3 طرح اقتصاد مقاومتی در چابهار

 به مناسبت هفته بسیج طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب پرورش دام سبک و سنگین با حضور مسئولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

از سوی بسیج سازندگی طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح دامداری با ۲۰ راس گاو و۱۴۰ راس گوسفند با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در منطقه دشتیاری از توابع شهرستان چابهار افتتاح شد.

همچنین 7 کیلومتر قنات روستای کهن بالا و کهن پایین از توابع بخش تلنگ به همت بسیج سازندگی لایه روبی شد.

آحاد جامعه باید به جریانات سیاسی و مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمنان بصیرت داشته باشند

ارسال نظرات