خبرهای داغ:
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اعزام 235 گروه جهادی به مناطق محروم در سال جاری گفت: 7 هزار نفر در قالب این گروه‌ها به مناطق محروم کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۷۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

سرهنگ سید حسین انوری در گفتگو با خبرنگار بسیج در اصفهان با بیان اینکه 235 گروه جهادی در سال جاری به مناطق محروم اعزام شدند، اظهار داشت: این گروه‌های جهادی از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات، دانشجویی طلاب، جامعه زنان، پیشکسوتان و مهندسین در قالب 7 هزار نفر به مناطق محروم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این گروه‌ها به خارج از استان اعزام شدند، افزود: گروه‌های جهادی استان اصفهان از آخرین روستاهای مرزی سیستان بلوچستان در بخش پست‌کوه شهرستان سراوان تا بعضی از روستاهای استان خراسان جنوبی را پوشش داده‌اند، همچنین گروه‌های جهادی استان اصفهان در استان‌های کرمانشاه، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و مناطق محروم استان اصفهان همچون پشت‌کوه و پیش‌کوه فریدون‌شهر، سمیرم، چادگان، خوانسار و روستاهای شرق اصفهان در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی بهداشتی و مشاوره‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی در روستاها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی، قبل از اعزام، به خوبی نیازمندهای منطقه را شناسایی می‌کنند، گفت: گروه‌های جهادی با توجه به نیازمندی مناطق محروم و هجمه‌های فرهنگی، برنامه دقیقی برای منطقه مورد نظر تدوین می‌کنند و به اجرای برنامه می‌پردازند.

انوری عملکرد گروه‌های جهادی در بخش فرهنگی و غیر عمرانی را بسیار خوب دانست و افزود: فعالیت‌های غیر عمرانی و فرهنگی بیش از گذشته توسط گروه‌های جهادی به ویژه در بخش خواهران در مناطق محروم انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی استان اصفهان در حال حاضر به جای مقطعی عمل کردن به سمت فعالیت‌های قرارگاهی پیش می‌روند به این معنا که یک ناحیه مقاومت بسیج به مدت 2 یا 3 ماه منطقه‌ای را پوشش می‌دهد و در فصول دیگر سال به عنوان معین سایر گروه‌های جهادی عمل می‌کند، در واقع گروه‌های جهادی در حد توان و به صورت مستمر در منطقه حضور دارند،فعالیت آنان منحصر به فصل تابستان نمی‌شود و ارتباط فرهنگی گروه‌های جهادی با جوانان و نوجوانان منطقه قطع نمی‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه امسال به بخش عمده‌ای از اهداف خود در بحث فرهنگی و غیر عمرانی دست یافتیم، خاطرنشان کرد: در ماه محرم بسیاری از گروه‌های جهادی به روستاها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به روستاها اعزام شدند.

وی گفت: امیدوار هستیم گروه‌های جهادی دانشجویی از سال آینده در فصول دیگر سال و به غیر از ایام تابستان در روستاها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حاضر شوند

انتهای پیام/ 63042 /


ارسال نظرات
آخرین اخبار