بیانیه سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران و معماری سپاه استان ایلام

تاسیس بسیج مستضعفین توسط حضرت امام(ره) بیانگر دور اندیشی و آینده نگری آن شخصیت بزرگ نسبت به روند حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران بود.
کد خبر: ۸۵۹۹۷۵۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران و معماری سپاه امیرالمومنین(ع) بمناسبت هفته بسیج بیانیه ی را به شرح ذیل صادر کردند:

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً»
برخی از آن مؤمنان، مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخی پیمان خود را به آخر بردند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) هستند و هیچ تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود راه ندادند.(سوره احزاب، آیه 23)

بسیج، شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می‌دهد. (امام خمینی(ره))

حضرت امام راحل همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت نظام تأکید داشته و با عنایت خاصی در آذرماه ۱۳۵۸ طی بیاناتی ضرورت تشکیل مدرسه عشق یا همان بسیج مستضعفین را اعلام فرمودند.

تاسیس بسیج مستضعفین توسط حضرت امام(ره) بیانگر دور اندیشی و آینده نگری آن شخصیت بزرگ نسبت به روند حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران بود و گذر زمان و چالش‌ها و فتنه‌هایی که در پهنه میهن اسلامی طی بیش از سه دهه اخیر پدید آمد نشان داد که اگر تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب در شکل گیری نیروی راهبردی بسیج نبود، چه بسا سرنوشت بسیاری از عرصه‌های مبارزه با دشمنان به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. در اندیشه حضرت امام(ره)، بسیج نهادی فرهنگی، اجتماعی و مردمی است آن هم با ابعاد متعدد. در این نگرش، بسیج دیگر صرفا سازمانی نظامی نیست که در زمان جنگ و برای دفاع در برابر دشمن شکل گرفته باشد بلکه تشکیلاتی است فراگیر و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن متصور نیست.

جانشین خلف امام راحل مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بسیج را رمز پایداری و ماندگاری و عزت ملی نامیده و حضور بسیج در همه صحنه‌ها و عرصه‌هایی که انقلاب اسلامی به آن نیازمند است را کلید طلایی حل مشکلات کشور نامیدند و همواره با توصیفی کم‌نظیر، از این نهاد مقدس حمایت و بر تقویت بسیج پافشاری کردند.

تفکر بسیجی الهام گرفته از تفکرناب علوی و حسینی و چکیده آن، یعنی ولایت فقیه است و این ویژگی بسیج که در ذات آن نهادینه شده، پشتیبان ولایت و نظام اسلامی است که برای دوستان امید و برای دشمنان یاس و ناامیدی را بهمراه می آورد.

کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی و حضور به هنگام و به اندازه در صحنه‌های نیاز کشور توانسته است، فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد. اراده خالصانه بسیج در پویایی صنعت، اقتصاد، فرهنگ و سیاست چنان است که امروزه نه تنها در داخل، بلکه در خارج از مرزهای کشور اسلامی مورد مقبولیت واقع شده و بهترین الگوی اثر بخشی را ارائه می­دهد.

ما جامعه بسیج مهندسین صنعتی و عمران و معماری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به همراه سایر متخصصین متعهد، فرارسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان خصوصاً خانواده شهدای والامقامی که در لباس مقدس بسیج، لبیک حق را با شربت شهادت بر زبان جاری ساختند، تبریک عرض نموده و ضمن تاکید بر لزوم فراهم سازی بسترهای لازم و مناسب برای نقش پذیری‌ها و نقش ‌آفرینی ‌های بیشتر این سرمایه بزرگ ملی در عرصه‌های راهبردی کشور از جمله در عرصه اقتصاد مقاومتی و جهاد صنعتی، از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای اعتلا و شکوفایی هرچه بیشتر بسیج، تمام تلاش و کوشش خود را معطوف به این امر نمایند. چرا که بسیج به پشتوانه تجارب ارزشمند و سرنوشت‌ساز خود در عرصه‌های مختلف و نیز اتصال به اقیانوس بیکران ملت ایران با تبعیت از فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) همچنان هوشمندانه در صحنه‌های مقابله با تهدیدات متنوع دشمن و مجاهدت در راه پیشرفت‌، سربلندی و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین آزادی خواهان و مستضعفان جهان در زمینه‌ های مختلف مهیا و ‌آماده است.


ارسال نظرات