خبرهای داغ:
همایش بسیج و رسانه به همت حوزه بسیج ادارات شهرستان دامغان(شهید تند‌‌گویان) با حضور دکتر حسین اعتصامی کارشناس و پژوهشگر رسانه، در سالن همایش‌های بهزیستی دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۷۴۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، همزمان با هفته بسیج، همایش " بسیج و رسانه " به همت حوزه بسیج ادارت سپاه ناحیه دامغان، با محوریت آشنایی با توانمندی و آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با حضور مسئولان و کارمندان بسیجی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در محل سالن همایش‌های بهزیستی دامغان برگزار شد.

دکتر حسین اعتصامی، کارشناس و پژوهشگر رسانه در این همایش با اشاره به اینکه گوشی‌های تلفن‌همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی امروز به چالشی برای تمامی کشورهای جهان بدل شده است، گفت: دنیای امروز را می‌توان دنیای اتصال و ارتباط نامید و بی‌‌تردید ما نیز نمی‌توانیم به دور خود حصار بکشیم، بلکه باید به‌دنبال برخورد حکیمانه با این رسانه‌ها باشیم.

وی با تأکید بر نقش نظارتی خانواده‌ها و آموزشی و پرورشی مدارس و دانشگاه‌ها در تبیین و تعمیق استفاده به‌جا، به موقع و صحیح نسل جوان از وسایل ارتباطی همچون اینترنت و گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه، افزود: آمار‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده افراد از گوشی‌های هوشمند در کشور ما از دو میلیون نفر در سال 92 به 40 میلیون نفر در سال 94 رسیده است.

کارشناس و پژوهشگر عرصه رسانه با بیان اینکه کاربران ایرانی بالاترین میزان حضور را در شبکه‌های اجتماعی وایبر و تلگرام نسبت به دیگر‌کشورها دارند و تصریح کرد: بی‌شک عدم مدیریت صحیح این میزان اقبال به شبکه‌های اجتماعی بالاخص از سوی جوانان و عدم آگاهی بخشی نسبت به آسیب‌های این حوزه، لطمات جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت.

اعتصامی اضافه کرد: ابعاد برخورد حکیمانه با شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در چهار بخش، تقویت زیر ساخت‌های داخلی برای حفظ امنیت اطلاعات، اتخاذ سیستم‌های حمایتی برای استفاده از فرصت‌های اقتصادی فضای مجازی، ایجاد نهضت تولید محتوا، تهیه پیوست فرهنگی برای حفظ فرهنگ، خانواده و سبک زندگی اسلامی، عنوان کرد.



گفتنی است، معرفی شبکه‌های اجتماعی داخلی همچون ساینا، بیسفون، فانوس، سلام، گپ و شاخه، اهدای جوایز مسابقات فرهنگی ورزشی برگزار شده از سوی بسیج ادارات دامغان در هفته دفاع مقدس به 13 نفر از خواهران و برادران بسیج ادارات و نهاد‌های مختلف از دیگر بخش‌های این همایش بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها