معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از راه‌اندازی 43 بیمارستان صحرایی از ابتدای سال تا پایان هفته بسیج خبر داد و گفت: تمامی خدمات بهداشتی و درمانی در این بیمارستان‌ها به صورت رایگان به بیماران نیازمند ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۷۱۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، روح‌الله قائد امینی  در رابطه با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در کشور اظهار داشت: سومین بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی استان یزد شنبه 30 آبان در منطقه حسن‌آباد مشیر راه‌اندازی شد و تا پایان هفته بسیج خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای رایگان در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان چهل و دومین بیمارستان صحرایی است که از ابتدای سال در کشور راه‌اندازی شده و یک بیمارستان صحرایی نیز طی چند روز آینده در زابل آغاز به کار می‌کند.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی بیان داشت: بیمارستان‌های صحرایی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، همدان، ایلام، خوزستان راه‌اندازی شده است و در این مراکز تمامی خدمات به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود.

امینی ادامه داد: بیمارستان منطقه حسن‌آباد مشیر یزد دارای ویژگی‌های خاص بوده و توانسته همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت،‌مدیریت بحران، شهرداری را با محوریت بسیج گرد هم آورد و ضمن ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای رایگان سبب اصلاح زیرساخت‌های منطقه همچون اصلاح آسفالت، سیستم آب‌رسانی و ... شده است.

به گفته وی، 500 پزشک عمومی و متخصص داوطلب در بیمارستان صحرایی یزد طی دو نوبت در شبانه‌روز به ارائه خدمت به بیماران می‌پردازند همچنین بیمارانی که نیاز به ویزیت فوق تخصص و یا جراحی داشته باشند به 4 بیمارستان در یزد ارجاع شده و در آن بیمارستان‌ها نیز به صورت رایگان پذیرش می‌شوند.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد: تنها در روز نخست راه‌اندازی بیمارستان صحرایی یزد در منطقه حسن‌آباد مشیر 3 هزار نفر از خدمات مراقبت سلامت رایگان، آموزش‌های سبک زندگی، ویزیت و معاینه بهره‌مند شدند.

امینی اظهار کرد:‌ بیمارستان صحرایی یزد دارای پروانه فعالیت از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را دارا است و طی قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر بیماران از خدمات بیمه‌ای نیز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: وسعت استقراری یزد حدود 4 هکتار بوده همچنین این مجموعه دارای یک بالگرد است که مانور انتقال بیمار از بیمارستان صحرایی به بیمارستان شهدای کارگر تأمین اجتماعی یزد در روز نخست راه‌اندازی این بیمارستان به صورت مطلوب انجام گرفت.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در پایان گفت: در روز افتتاح بیمارستان صحرایی منطقه حسن‌آباد مشیر یزد علاوه بر رئیس بسیج جامعه پزشکی، فرمانده سپاه، معاون سیاسی امنیتی، فرمانده انتظامی و بسیاری از مدیران ارشد دیگر حضور داشتند.

ارسال نظرات