خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مستقل امام صادق(ع)؛

تفکر بسیجی همان تفکر اسلام ناب محمدی (ص) است

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ تبلیغی رزمی امام صادق(ع) گفت: شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در همه امور خود به رهبر و مرجعیت دینی خود حضرت امام خمینی (ره) اقتدا کردند و از همه چیز خود برای حفظ کیان این مرز و بوم گذشتند.
کد خبر: ۸۵۹۹۶۸۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی فرد در دیدار با خانواده روحانی شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد شیخ شعاعی ضمن گرامیداشت هفته بسیج در سخنانی اظهارداشت: شجره طیبه بسیج که از سوی امام راحل شکل گرفت حرکت های عظیم را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی رقم زد.

وی افزود: به نظر من تاریخ اسلام و انقلاب های بوجود آمده در 14 قرن تجربه گران سنگی بود که اگر انقلاب ها و حرکتهای اجتماعی پشتوانه مردمی وسیع نداشته باشند سرنوشتی به جز شکست نخواهند داشت، لذا در حفظ دستاورد و نگهداری انقلاب اسلامی نهادهای متعددی توسط امام(ره) شکل گرفت که مهمترین آن شجره طیبّه بسیج بود و از ابتدای انقلاب تا به امروز برای همه مردم و جهانیان ثابت شده است بسیج چه نقش تعیین کننده برای حفظ انقلاب دارد.

فرمانده تیپ مستقل امام صادق(ع) ادامه داد: بسیج شامل همه اقشار جامعه اسلامی می شود ولی از آنجا که انقلاب و نظام ما اسلامی است، نقش کارشناسان دین و بیان کنندگان احکام الهی، یک نقش برجسته ای است، از ابتدا بسیج در مساجد که سنگرهای انقلاب اسلامی هستند شکل گرفت و جلودار آنها یک روحانی بود و در ایران، دفاع مقدس هم اینگونه بود و تغذیه فکری و اعتقادی و سیاسی بسیج هم باید به وسیله کارشناسان دین که روحانیت است انجام گیرد، لذا هم در تاسیس و هم در صیانت از فکر بسیجی نقش روحانیت یک نقش کلیدی و بی بدیل است.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر بیان داشت: تفکر بسیجی همان تفکر اسلام ناب محمدی (ص) است، بسیجی انسانی بصیر، جریان شناس، خستگی ناپذیر در وسط میدان، گوش بفرمان و مطیع رهبری و اهل علم و معرفت و حافظ ارزش هاست.

وی با بیان اینکه دوره ای از زندگی طلبگی خود را همراه با شهید شیخ شعاعی بوده است، خاطرنشان کرد: روحیه و الگو بودن شهید شعاعی در دوران طلبگی و درس و بحث برای همه طلبه ها جا افتاده بود و همین بصیرت و روحیه فرمان برداری از امام و مرجعیت دینی، وی را به این رتبه و درجه رفیع رسانید.



ارسال نظرات