حمید رضا
در دوره آموزش ضمن خدمت کانون بسیج فرهنگیان ناحیه دهلران مطرح شد؛
کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه دهلران گفت: تعامل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران یک تعامل مبتنی بر نفوذ است.
کد خبر: ۸۵۹۹۶۷۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ; دوره آموزش ضمن خدمت کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران ویژه مدیران مدارس شهرستان در محل نمازخانه اداره آموزش و پرورش دهلران برگزار شد.

فاطمه ملکی مسئول کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: دوره آموزشی ضمن خدمت با محوریت مدیران، مربیان پرورشی و مشاورین مدارس شهرستان در راستای راهبردهای فرهنگی از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری(ع)برگزار گردید.

وی افزود: این دوره با هدف ارتقاء سطح بصیرت، آگاهی و بینش سیاسی- فرهنگی و اجتماعی مدیران، مربیان پرورشی و مشاورین مدارس در جهت پاسخگویی به جامعه هدف آنان یعنی دانش آموزان اجرا شد.

ملکی با بیان اینکه این دوره آموزشی به مناسبت هفته بسیج و با هدف آشنایی هرچه بیشتر مدیران با راه های مقابله با جنگ نرم دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، خاطر نشان کرد: توانمندسازی مدیران و مربیان مدارس تاثیر به سزایی در آموزش دانش آموزان و انتقال مفاهیم ارزشی دارد.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران هوشیاری مدیران و مربیان مدارس نظام تعلیم و تربیت را در این ناتوی فرهنگی مهم دانست و افزود: مدیران و مربیان می توانند با ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی در مدارس و در بین دانش آموزان از نفوذ و رخنه فرهنگ های غربی در جامعه مراقبت کرده و سنگرهای فرهنگی کشور را با فرهنگ ناب اسلامی غنی کنند.

براساس این گزارش؛ سرگرد پاسدار علی خاسرو کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران در این نشست با اشاره به رفتارهای آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تعامل آمریکا با ایران یک تعامل مبتنی بر نفوذ می باشد چرا که نفوذ شکلی از اعمال قدرت است اما متمایز از کنترل، اجبار و فراتر از مقابله است.

وی با بیان اینکه نفوذ امری سابقه دار است که در دهه های گذشته در حوزه امنیتی و امروز به حوزه ادراک سیاسی و باور فکری رسیده است، افزود: نفوذ به دنبال تأثیرگذاری و رخنه در جریان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور می باشد چرا که نفوذ راهبردی کم هزینه، تدریجی، سخت، غیرقابل شناسایی و در هم تنیده و پیچیده است.

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران با تبیین چرایی تعامل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سازگاری اقتصاد ایران با شرایط تحریم با اشاعه مدل اقتصاد مقاومتی، بیم از عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد توانمندی و بازدارندگی در حوزه های نظامی و دفاعی، بلوغ ایرانیان در عرصه های علمی و فناوری مانند هسته ای و نانو از جمله مهمترین عوامل تعامل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هستند.

سرگرد پاسدار خاسرو با اشاره به اهداف عملیات نفوذ آمریکا خاطر نشان کرد: تهی سازی هویت انقلاب اسلامی با ترویج سکولاریسم و همچنین تغییر ذهنیت و ایجاد تردید در نخبگان از مهمترین اهداف عملیات نفوذ آمریکا به جمهوری اسلامی ایران می باشند.

وی در ادامه به بیان الزمات مقابله با نفوذ پرداخت و اظهار کرد: جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه، شناخت و باور به وجود نفوذ دشمن، رصد، شناسایی و پایش حوزه های نفوذ، تقویت پایه های بصیرت بازدارندگی و نفوذ ناپذیری در جامعه که در مقابله با نفوذ دشمن بسیار مهم، حساس و سرنوشت ساز خواهد بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار