واکنش تأسف برانگیز و تلافی جویانه دانشگاه آزاد نسبت به دانشجویان؛

به دلیل انتقاد از میرزاده،دانشگاه آزاد درب های خود را به روی خانواده شهدا بست/ انتقاداتی که باعث اقدام تلافی جویانه دانشگاه شد

مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در واکنشی تعجب بر انگیز و تاسف بار در واکنش به انتقادات و مطالبات دانشجویان بسیجی مراسم هفته بسیج را با بستن درب های ...
کد خبر: ۸۵۹۹۵۶۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حرکتی تعجب بر انگیز و تاسف بار در واکنش به انتقادات و مطالبات دانشجویان بسیجی مراسم هفته بسیج را با بستن درب های دانشگاه به روی خانواده شهدا و دانشجویان لغو کردند.

این در حالی بوده است که دانشجویان پیشتر تمامی مجوز های لازم برای برگزاری این مراسم را گرفته بودند اما در ساعات آغازین برنامه با درب های بسته دانشگاه مواجه می شوند و وقتی به ریاست دانشگاه رجوع می کنند وی ادعا می کند دستور داده درب ها را باز کنند؛ اما وقتی به مسئولین انتظامات مراجعه می کنند وی می گوید هیچ دستوری داده نشده است.

در این رابطه سلطانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: بسیج دانشجویی از هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی مجوز ی برای برگزاری مراسم هفته بسیج با امضا و تایید نماینده ریاست عالی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در تاریخ 2آذر ماه ساعت 2 ظهر دریافت کرد.

وی ادامه داد: لذا برای این مراسم از سردار نظری به عنوان سخنران و همچنین خانواده های شهدا دعوت شد اما متاسفانه با وجود طی مراحل قانونی ساعاتی قبل از برگزاری مراسم درب دانشگاه را به روی خانواده شهدا و دانشجویان و مردم برای زیارت قبور شهدای گمنام و حضور در مراسم جلوگیری کردند (یعنی ساعت 1تا نزدیک به ساعت 3).

وی افزود: با پیگیر ما برای حل مشکل بودیم دفتر ریاست اعلام می کرد دستور باز کردن درب ها را صادر کرده اما مسئولین انتظامات می گفتند چنین دستوری نیامده و این به اصطلاح پرتاب کردن توپ در زمین یک دیگر چند ساعت ادامه یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این اقدام صرفا به دلیل تلافی کردن انتقاداتی بود که دانشجویان در حضور میرزاده از دانشگاه انجام داده بودند. ریاست دانشگاه هم به صورت سر بسته به این موضوع در لفافه اعتراف کرده بود. وی به دانشجویان پیگیر حل مشکل گفته بود «با وجود کاری که شما کردید(انتقاد از میرزاده) باشه من اجازه ورود می دهم و دستور می دهم در را باز کنند».

وی در افزود: در پی این اقدامات تلافی جویانه و تاسف بار دانشگاه و اینکه بعد از یک ساعت از شروع مراسم به دانشجویان اجازه ورود دادند مراسمی که پیش بینی شده بود با حضور 500 نفر از دانشجویان و خانواده شهدا برگزار شود به صورت کاملا محدود برگزار گردید و صد البته اصحاب رسانه هم در مراسم حضور داشتند و وقایع و اتفاقات را ضبط و ثبت کردند.

گفتنی است مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در جریان بازدید دکتر میرزاده ریاست کل دانشگاه آزاد از این مرکز آموزشی با تشریح وضعیت علمی، فرهنگی دانشگاه را بیان کرده بود که دانشجویان با واکنش عصبی وی مواجه شده بودند.

از جمله این انتقادات می توان به عدم ساخت مرقد برای شهدای دانشگاه بعد از گذشت 8 سال از تشیع و تدفین شهدا، برگزاری چند اردوی مختلط دانشجویی و کنسرت با وجود تذکرات رهبری ، عدم وجود امکانات آزمایشگاهی و کمک آموزشی و توهین به ساحت حضرت زهرا(س) و برگزاری جشن تولد در ایام شهادت حضرت در دانشگاه اشاره کرد.
ارسال نظرات