خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان:
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه سپاه همدان در 150 محله همدان فعالیت‌های فرهنگی موردنظر را انجام می‌دهد، گفت: نوع نگاه سپاه انصارالحسین(ع) به برنامه‌های فرهنگی شهروند محوری است.
کد خبر: ۸۵۹۹۴۵۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی بقایی ظهر امروز در شورای عالی فرهنگی همدان درباره سند شورای فرهنگی محلات همدان اظهار داشت: شورای فرهنگی به دنبال مسجدمحوری در کارهای فرهنگی است ولی در این سند مسجدمحوری دیده نشده و بر محله‌محوری تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر هدف مسجدمحوری‌ است باید در این زمینه شفاف‌سازی شده و نباید از آن عدول کرد، افزود: باید براساس هدف تعیین شده تمام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد متمرکز شود.

بقایی تصریح کرد: نگاه به فرهنگ امنیتی و تهدیدمحور است که به اشکال جدی در کار تبدیل شده و مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند تا از این مسئله گذر کرده و به اهداف فرهنگی دست یابیم.

وی نداشتن پیوست و دستورالعمل اجرایی این سند از دیگر اشکالات آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: هدف فعالیت‌ها، مشارکت و تقویت مسائل فرهنگی است ولی باید زمان‌بندی اجرا و نحوه آن مشخص شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در طراحی برنامه‌ها تنها نباید بخش دولتی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: مهمترین مسئله در تدوین برنامه‌ها مردم و سلایق مختلف آنهاست که باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف فرهنگی در محلات همدان برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند، گفت: برنامه‌های فرهنگی براساس سلایق مردم در حال اجراست که باید در روند اجرای آنها هم‌افزا و هماهنگ باشند.

بقایی با اعلام اینکه اعتبارات بسیج کفایت اجرای برنامه‌های فرهنگی را ندارد، بیان کرد: خوشبختانه مشکلی در زمینه نیروی انسانی نداریم و نیروهای بسیجی و مسجدی در محلات حضور دارند که می‌توان از ظرفیت آنها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بسیجیان همدان در زمینه طراحی و ایده‌پردازی از بهترین‌های کشور محسوب می‌شوند، گفت: برای انجام کارهای فرهنگی هماهنگ، باید نقشه راه معین تدوین شود تا بتوان به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود صورت گیرد، عنوان کرد: اما تمامی این مسائل در کنار به کارگیری مردم و استفاده از آنها محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگان همدان از سال‌های گذشته به دنبال عزاداری مردم همدان در محرم و صفر به صورت اجتماع هستند، بیان کرد: هنوز این موضوع عملیاتی نشده چرا که از خود شورای هیئت‌های حسینی در این زمینه استفاده نمی‌شود.

بقایی با اشاره به اینکه سپاه همدان در 150 محله همدان فعالیت‌های فرهنگی موردنظر را انجام می‌دهد، تصریح کرد: نوع نگاه سپاه انصارالحسین(ع) به برنامه‌های فرهنگی شهروند محوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات