نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۴۴۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاري بسیج نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان بوشهر با حضور داود آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور،عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، بهروزیان فرد مدیرکل ورزش و جوانان ، جمیری فرمانده سپاه استان بوشهر و جمع کثیری از خانواده های معظم شهداء درمصلی استان بوشهر برگزار شد.

این یادواره با شعار" شهدا قهرمانان المپیک عشق و ایثار هستند" با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران، اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه امام صادق(ع) استان بوشهربرگزار و در پایان مراسم نیز از 30 خانواده معظم شهدای ورزشکار استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

دکتر احمدی معاون فرهنگی،‌آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در نخستین یادواره شهدای ورزشکار بوشهر گفت: برای من و مجموعه همکارانم افتخاری است که در این یادواره حضور داریم و قدردان کسانی هستیم که در برگزاری این یادواره همت گمارده اند. 

وی با اشاره به لزوم برگزاری یادواره ها افزود: برزگداشت شهدا امریست که ما همواره بدان نیازمندیم و هیچگاه نباید راه و رسم شهدای معزز را به فراموشی بسپاریم. در هر جایگاهی که هستیم و هر وظیفه ای که به ما محول شده است، وظیفه ای فرای آن داریم و نباید یادمان برود که شهدای گرانقدری بودند که برای پاسداری از انقلاب و اسلام و ایران عزیز و برای دفع تجاوز دشمن جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند. 

دکتر احمدی تنها راه سعادت کشور را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و اظهار کرد: سازمان بسیج ورزشکاران در اقدامی مناسب و شایسته تقدیر، حرکت بزرگ فرهنگی را از سال های گذشته آغاز کرده است و در عرصه ورزش تلاشی مقدس جهت شناساندن شهدای ورزشکار انجام داده است و چه وظیفه ای بالاتر و مهم تر از اینکه جامعه ورزش را با مرام و مسلک شهدا آشنا کنیم. امری که بسیار برای جامعه ورزش ضروری است. وظیفه ماست که با ترویج فرهنگ شهادت، ایثار، شجاعت و در مقابل ظالم ایستادن بتوانیم در کنار و همراه بعد قهرمانی ورزش، به پرورش بعد پهلوانی و برجسته تر کردن فضایل اخلاقی بپردازیم. 

معاون فرهنگی،‌آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه اضافه کرد: شهدای ورزشکار ما هیچگاه اسیر فضای قهرمانی نشدند و پهلوانی را پیشه خود کردند، آنها خالصانه توان خود را در راه خدا به کار گرفتند، و ما نیز باید پیرو راه و منش آنان باشیم و ورزشکاران ما باید مبلغ فضایل اخلاقی شهدا باشند. 

وی در پایان با اشاره به ادامه روند برگزاری چنین یادواره هایی افزود: به امید خدا در بهمن ماه امسال یادواره شهدای ورزشکار کشور را برگزار خواهیم کرد، گرچه نفس یادواره های شهدای ورزشکار امری ضروریست اما نباید فقط به همین موارداکتفا کرد و باید در عمل به سمتی برویم که شهدای ما از رفتار و مرام و مسلک ما راضی باشند.
ارسال نظرات